De bliksem was ook nog dichtbij ingeslagen waardoor het licht in het restaurant even uit viel, bij een aantal apartementen was er modder naar binnen gestroomd en ook een zwembad moest leeg gepompt worden omdat er zoveel modder in lag!
Het onweerde 3 uur lang en bijna iedere seconde zag je het wel weerlichten... erg gaaf!! Heb ook nog een filmpje toen de wolk net binnen kwam drijven dus die komt er binnen kort ook nog op...
Owja een paar foto's met mijn camera gemaakt en een paar met m'n mobiel...
En nog iets... de eerste foto is vanuit de vliegtuig genomen... de zonsopgang | Gewijzigd: 20 januari 2008, 19:53 uur, door killarbee
En dan ga ik toch ff zeiken: Ik vind de JPG-compressie bij sommige foto's veel te hoog staan. Als deze foto's rechtstreeks van je camera komen, dan kun je dat ergens instellen, en als je ze nog bewerkt hebt, dan moet je daar de compressie een beetje aanpassen. Het houdt de bestandgrootte wel klein, maar het wordt er niet mooier op. Neemt niet weg dat het echt wel mooie foto's zijn!
En dan ga ik toch ff zeiken: Ik vind de JPG-compressie bij sommige foto's veel te hoog staan. Als deze foto's rechtstreeks van je camera komen, dan kun je dat ergens instellen, en als je ze nog bewerkt hebt, dan moet je daar de compressie een beetje aanpassen. Het houdt de bestandgrootte wel klein, maar het wordt er niet mooier op. Neemt niet weg dat het echt wel mooie foto's zijn!
Hey Basch, je moet me even helpen over waar je over praat ???, want ik heb geen flauw idee ... een aantal zijn idd rechtstreeks van m'n camera een aantal andere foto's zijn van de mobiel van m'n vriend...
Je mag van mij zeiken weet alleen niet waar je het over hebt? ;D Ik hoor graag van je wat ik beter kan doen
je hebt daar wel ff wat meegemaakt he!
zouden ze eigenlijk standaard in het vakantieprogamma moeten zetten voor ruigweerliefhebbers,en uiteraard ook een beetje zon! ;D
zijn weer lekkere foto's , leuk wolkie en aardige hagelsteentjes daar. :o
welkom weer in Holland!
Je mag van mij zeiken weet alleen niet waar je het over hebt? ;D Ik hoor graag van je wat ik beter kan doen
Een mobiele telefoon heeft standaard al een hoge compressie om de bestandsgrootte te beperken. Hoewel de allernieuwste telefoons met 5 Megapixel camera tegenwoordig meer camera zijn dan telefoon die dat beter doen, maar dat terzijde.
Alle fotocamera's maken tegenwoordig foto's in .jpg formaat. JPG is een formaat dat de bestandsgrootte van foto's verkleint d.m.v. compressie. Deze compressie houdt helaas in bij JPG dat de kwaliteit van de foto's omlaag gaat. Hoe meer compressie, hoe minder kwaliteit. Een bestandformaat als bijvoorbeeld PNG heeft een ander type compressie en kent geen kwaliteitsverlies, maar is minder geschikt voor foto's. Sommige camera's kunnen ook foto's in TIFF opslaan, die gebruikt of een LZW of geen compressie. Dat laatste maakt zulke waanzinnig grote foto's dat je kaartje waarschijnlijk al na 8 foto's vol is.
In de meeste camera's (niet mobieltjes) kun je de kwaliteit instellen. Bij sommige camera's is het eenvoudig met een aantal sterretjes, bij andere kun je het exacte compressielevel instellen. Datzelfde geldt voor fotobewerkingsprogramma's. Meestal krijg je als als je kiest voor "Opslaan als" een dialoogvenster wat vraagt om de compressie in te stellen. Als dat niet het geval is kun je dat waarschijnlijk bij instellingen en/of eigenschappen aanpassen.
Hoe vaker je een .jpg bestand opent en weer opslaat, hoe slechter de kwaliteit wordt. Dit komt omdat iedere keer als je opslaat, de compressie opnieuw wordt berekend aan de hand van de nieuwe afbeelding. Probeer maar eens en zie hoe snel je al kwaliteitsverlies ziet.
De compressie van JPG is erg ingewikkeld, maar voor diegene die willen weten hoe het precies werkt, klik hier.
Nogmaals, je foto's zijn echt heel erg mooi. Ik schrijf dit puur zodat jij en wellicht andere lezers hier wat aan hebben bij het maken van foto's en/of afbeeldingen voor een website.
Thnx voor de info... ik zal eens gaan zoeken op m'n camera, ik weet wel dat je iets in kan stellen, maar weet niet hoe die staat ingesteld! Bewerking programma's gebruik ik eigenlijk nooit en dat de mobiele foto's niet zo mooi zijn, dat wist ik idd wel!
Maar thnx voor de tip... ik zal eens gaan zoeken!