Zondag op Maandag is het hoogtepunt en kan je er tientallen per uur waarnemen.
beste resultaat;zorg dat er zo min mogelijk verlichting in de buurt is .
een 'goeie vallende ster ' geeft mijzelf dezelfde kick als een direct inslaande flits . ;D
Veel kijkplezier.
[modbreak] Marga: gaarne bronvermelding van foto's of zijn het eigen foto's?[/modbreak] | Gewijzigd: 21 januari 2008, 13:22 uur, door Marga
Ik wil nog wel eens een keer deze krater bezoeken , hierbij nog wat uitleg ; het is de Barringer krater in Winslow-Arizona , hij is 1 mijl breed en 570 voet diep , 50.000 jaar oud en volgens onderzoekis hier een 300.000 ton zware meteor van nickel-ijzer met 26.000mijl per uur ingeslagen. Beter toen dan nu!
ik heb nog 3 foto,s die meer gerelateerd zijn aan wat we wel het weekeind zouden mogen verwachten , alle 3 zijn foto,s van vallende sterren , ook deze heb ik niet zelf genomen.
Later nog regelmatig gewone vallende sterren gezien, maar sindsdien weet ik wel... dat wat ik toen gezien heb... wel iets heel anders was, in ieder geval veel groter!
op de camping, afgelopen week zag ik er een die uit elkaar brokkelde. was een heel erg mooi gezicht, en de camping werd verlicht.. mooi hoe de schaduwen van links naar rechts bewogen, het fenomeen duurde een paar seconden.
ik hoop het wel , en met mij nog vele heb ik begrepen!!!
hierbij nog een foto;deze is genomen met een tuimtetelescoop en over een tijd van 30 seconden , bron is van een NASA - site.
Enne , Kevin, als je in de gelegenheid bent , trek er 's een uurtje voor uit,als je eenmaal zo 'n goeie hebt gezien weet je waar je het voor doet!! mischien vanavond nog ::).