Uitzonderlijk is dat er 4 dagen van te voren niks zinnigs te zeggen is . En nu de nieuwe pluim toch weer wat kouder lijkt, breekt er een spannende tijd aan. Ik zie graag het oordeel van de meet deskundigen hier.
Ik zie ook graag het oordeel van de deskundigen verschijnen haha :p
Maar om even snel in te pikken over het feit dat ze temperaturen van 6-10 graden laten zien op kerst: eigenlijk klopt dat ook gewoon als je naar de pluimen kijkt. Om middernacht is het ook gewoon zo warm, alleen wordt het tijdens de dag alleen maar kouder.
Weet niet of ik morgen tijd heb, maar misschien kom ik dan met een uitgebreidere post. Of iemand anders mag natuurlijk ook!
En wat na het kerstweekend gebeurd hangt ook voor deel af van het kerstweekend zelf.
helaas maar dit is het lot van de nederlandse winter Leuk dat je reactie onderbouwd waarom er geen witte kerst komt
Oeps!
Laatste woord is nog lang niet gezegd!!!
wel , vannacht een beetje sneeuw hier en kans op ijzel, niet wanhopen , zitten renslotte in het noorden.
hebben hier de beste papieren voorlopig
Inderdaad, naast alle gekheid rond het kerstweekend, zouden we bijna vergeten dat er morgen een kansje is op ijzel. Voorkeurgebied is het NO van Nederland hiervoor.
KNMI hierover uit de laatste guidance:
Later in de nacht en in de ochtend zijn ook ijsregen en (al dan niet onderkoelde) regen mogelijk, als er een dunne smeltlaag lijkt te ontstaan. De Harmonies houden het grotendeels droog, maar laten donderdagochtend voor het noordoosten wel een signaal zien voor plaatselijk onderkoelde regen. De wegdektemperatuur schommelt dan nog rond nul, dus dit is een aandachtspunt. Aangezien het ook onzeker is of er überhaupt neerslag valt bij een Tnb2m onder nul en de wegdektemperatuur in de buurt van het vriespunt ligt, schatten we de kans op lokale gladheid nu nog lager in dan 60%. Mogelijk komt daar vannacht verandering in.
De deels winterse neerslag op het genoemde warmtefront, hoewel waarschijnlijk licht en zeer gering is een aandachtspunt gezien de kans op onderkoelde regen in het noordoosten in de ochtend.
We blijven dromen maar we weten eigenlijk al het deprimerende/negatieve antwoord
Waar de 12z in een smalle strook tot max 1cm kwam, is deze run toch wat beter met een bredere strook die tot 1-2cm kan reken en lokaal iets meer. Blijven volgen dus!
Ten NO van het neerslaggebied zitten ze vol in de kou en wordt een ijsdag behaald.
Ja inderdaad, zitten wat foutjes precies op de website. Wordt aan gewerkt!
Maar bij deze snel even de laatste pluim van ECMWF
| Gewijzigd: 24 december 2021, 11:51 uur, door Sven
Ja inderdaad, zitten wat foutjes precies op de website. Wordt aan gewerkt!
Maar bij deze snel even de laatste pluim van ECMWF
Daar worden we niet blij van