Globale patronen kunnen vaker wel grootschalig worden ingeschat, maar Nederland/Belgie zijn zo een kikkerlandjes dat het onmogelijk is om hiervoor uberhaupt een seizoensvoorspelling te gaan maken.
Oja, het nu al hebben over winter 22/23 snap ik al helemaal niet aangezien de winter nog maar voor 25% achter de rug is (ik reken december niet als wintermaand in de Benelux). Er is nog meer dan tijd zat om tot een mooie winterperiode te komenm daarvan zijn voorbeelden genoeg afgelopen decade. Maar evengoed komt de Benelux er karig vanaf, dat zal de tijd uitwijzen. Beetje positief blijven zou ik zo zeggen!
De winter al voor 25% achter de rug! uh...... januari zit over de helft, met de redelijk betrouwbare lange termijnvoorspellingen (tot 14 dagen vooruit) is de winter in geen velden of wegen te bekennen. Dat zou betekenen dat we alleen in februari nog enige kans op winter hebben. We weten ook allemaal dat winters in februari makkelijk kunnen maar dat de zon hier ook steeds meer kracht krijgen maw de kans dat we nog echt winterweer krijgen (met temp. die overdag ook onder 0 zijn of pakken sneeuw en schaatsen) is wat mij betreft niet heel groot. En qua 25%, de winter (voor serieus winterweer) is over de helft dus dat betekend dat het nu wel heel snel moet gaan veranderen anders wordt het een van de warmste winters ooit!
De winter al voor 25% achter de rug! uh...... januari zit over de helft, met de redelijk betrouwbare lange termijnvoorspellingen (tot 14 dagen vooruit)
Hier ben ik gestopt met lezen
Ze zijn toch betrouwbaar in deze periode ?
al weken stabiel weer dus ook al weken goeie 14daagse voorspellingen
https://www.pietsweer.nl/blogs/februari-nog-wit Laten we het hopen met een grote korrel zout.
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
laat grote zoutkorrel maar weg, wordt anders helemaal niet wit
Toch ook nodig die zoutkorrel... Strooizout.....
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.