Welkom in het zomer klets- én waarneemtopic
In een poging om de verschillende topics zo overzichtelijk mogelijk te houden voor iedereen is er naast het zomerdiscussietopic nu ook weer het grote zomer waarnemingen & kletstopic.
Waarom is het waarneemtopic samengevoegd met het kletstopic?
Vaak is de scheidslijn tussen een waarneming en wat kletsen over het weer erg dun. Daarnaast is het doel de topics minder ver op te splitsen. Het discussietopic blijft wel gewoon apart!
ZOMERDISCUSSIETOPIC
» Klik hier
In het discussietopic staat het actuele en aankomende weer centraal. Hier kan gediscussieerd worden over de laatste pluimen, modelbeoordelingen, etc. Ook de discussie over de eerste tropische dagen of zelfs hittegolven kunnen hier worden gehouden.
HET GROTE ZOMER KLETS- EN WAARNEEMTOPIC
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent de zomer, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de kletscorner ''Op het strand''. Klagen is hier toegestaan, maar hou het netjes.
De meteorologische zomer is van start en dus kunnen de eerste waarnemingen van onvervalst zomerweer binnenstromen! Hier kan je, naast het meldboek op de homepage, terecht kan om jouw eigen actuele weersituatie te delen. Regen, hagel, temperatuur, onweer, wind, etc.: deel het gerust, eventueel met één of meerdere foto's.
zelfs 3 uur vooruit is ook geen zekerheid maar een ongeveer in de buurt situatie met onweersbuien!
net zoals hier aande westkust flink onweer en hier in zaandam 2 lichte rommeltjes en dat op 20/30 km.
zelfs 3 uur vooruit is ook geen zekerheid maar een ongeveer in de buurt situatie met onweersbuien!
net zoals hier aande westkust flink onweer en hier in zaandam 2 lichte rommeltjes en dat op 20/30 km.
Het was vier uur vooruit. Het was 17:00 uur en de voorspelling ging over 20:00 uur
Dus wellicht moeten ze dan bij buienradar hun ICT aanpassen dat hun 24 uurs voorspelling ook werkelijk van toepassing is op de onvoorspelbaarheid van dat toekomstige moment. Nu lijkt het raar. Mocht ik echter 1 druppel in mijn regenmeter zien vanavond ga ik mij hier excuseren.
| Gewijzigd: 18 juni 2021, 19:18 uur, door Wim735
De buien in ontwikkeling zijn wel over de Veluwe getrokken maar in onze buurt (Ermelo) eigenlijk niks.
Even kort wat regen maar verder niets.
Dat is met onweer als dit vaker zo.
Plaatselijk heel slecht en een paar kilometer verderop niks.