Kansentopic van die situatie: Onweerskansen 29, 30 en 31 augustus 2015 | Gewijzigd: 17 mei 2022, 14:48 uur, door Lako
Kansentopic van die situatie: Onweerskansen 29, 30 en 31 augustus 2015 Deze stond inderdaad nog op mijn lijstje. Nu ook hier te zien:
Laat gerust weten of er nog interessante dagen zijn die nog niet zijn gepost! | Gewijzigd: 17 mei 2022, 19:53 uur, door PatrickM
Kansentopic van die situatie: Onweerskansen 29, 30 en 31 augustus 2015 Deze stond inderdaad nog op mijn lijstje. Nu ook hier te zien:
- Video -
Laat gerust weten of er nog interessante dagen zijn die nog niet zijn gepost!
Bedankt! Waren twee bijzondere dagen met voor veel regio's zwaar onweer. Hier in Friesland waren vooral de buien op 31 augustus in de middag behoorlijk pittig met zwaar onweer (veel CG's) en daarbij ook de nodige regen.
Een convergentielijn lag van zuidwest naar noordoost volledig stationair over zuid/midden Limburg (en België en Duitsland). Hoge CAPE en vrijwel geen windschering leverde in de namiddag en avond over die hele lijn singlecells/pulse-storms op die urenlang boven dezelfde plek bleven hangen. Ook mooi om te zien is hoe er tussen 16:30 en 17:30 aan de noord kant van de convergentielijn, boven noord Limburg, opeens een nieuwe lijn met buien ontstaat op de outflow van de eerdere buien.
Eddy.
het is eigenlijk ongekend en onbegrijpbaar dat dit niet wordt meegenomen in het nieuws
Flinke wateroverlast in Zeeland door zeer extreme regenval - Weer.nl
Er is hier zoveel water gevallen, iets wat schijnbaar maar eens in de 1000 jaar kan gebeuren.
Ik was ter plaatse, moest werken als koerier en meerdere malen vastgezeten of moeten omrijden omdat er 50 cm tot een meter water op de weg stond.
Heel plaatselijk ook, vlissingen was minder heftig, en 4 km verderop reed ik weer een muur van regen, hagel en onweer in..
Voor mij 1 van de meest indrukwekkende weer-ervaringen ooit, mede door de enorme harde c-g klappen van het onweer
Ze spreken nu over 150 - 200 mm / uur. Dat is bizar. Ik denk dat we er hier wel overheengaan.
Hopelijk wat meer nieuws hierover op de site.
Grt Sooi
Middelburg
8, 9 en 10 juni 2014.
Hierin zitten meerdere zware buiencomplexen, waaronder een squall-line / MCS die in de avond van 9 juni Pinkpop teisterde.
EDIT (24/05):
Misschien ook een mooie; 22 juni 2008, supercells over het oosten van het land.
https://www.onweer-online.nl/forum/topic/48091/uit-het-verleden-supercells-op-22-juni-2008/
Eddy. | Gewijzigd: 24 mei 2023, 17:15 uur, door flyineddy1