Het grote onweer klets- & klaagtopic
In een poging om de verschillende onweertopics voor iedereen zo overzichtelijk mogelijk te houden is er naast het onweerskansentopic nu ook weer het grote onweer klets- & klaagtopic.Hoe werkt het?
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent onweer, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de Kletscorner Donders & Bliksems. Je teleurstelling delen is hier toegestaan, maar hou het netjes.
Aantal onweersdagen 2023: 17
Aantal onweersdagen 2022: 21
Aantal onweersdagen 2021: 16
Aantal onweersdagen 2020: 17
Aantal onweersdagen 2019: 22
Aantal onweersdagen 2018: 26
Aantal onweersdagen 2017: 12
Aantal onweersdagen 2016: 20
Aantal onweersdagen 2015: 14
ik ga nie klagen maar vroeger dan wist je zeker na zo'n soort hete periode komt er geknetter.
Nu is dat zeker veranderd hier denk ik, net zoals de hitte, natte periodes en droge periodes..
afijn wederom een omslag naar kouder weer zonder slag of stoot en dat vind ik inmiddels toch wel opvallend(spreek dan voor deze omgeving natuurlijk) | Gewijzigd: 14 augustus 2020, 19:36 uur, door Jo Capelle
Die setting ziet er meer klassiek uit en pak dynamischer!
Die setting ziet er meer klassiek uit en pak dynamischer!
Mee eens maar het is wel 5 tot 10 graden koeler dan gisteren dus de hitte potentie is wel verdreven.
maar waar het was geen koufront.... mis het wel die klassieke settings gebeurd naar mij idee hier toch minder vaak.
op naar zondag zou het dan toch? | Gewijzigd: 14 augustus 2020, 21:17 uur, door Jo Capelle
ik ga nie klagen maar vroeger dan wist je zeker na zo'n soort hete periode komt er geknetter.
Nu is dat zeker veranderd hier denk ik, net zoals de hitte, natte periodes en droge periodes..
afijn wederom een omslag naar kouder weer zonder slag of stoot en dat vind ik inmiddels toch wel opvallend(spreek dan voor deze omgeving natuurlijk)
Onweer en neerslag is erg plaatselijk, dat zie je de laatste dagen iedere keer terug.
Vandaag niets nieuws dus. Ik zie weinig verschil met gisteren.
Het is wel wat minder warm maar nog steeds te warm.
Flinke afkoeling is er dus ook vandaag niet geweest.
Sterker nog, nu na 22:00 is het nog 19C of meer.
Morgen zien we wel verder hoe het zal gaan lopen.
De grootste hitte is voorbij en dat is prettig.
wat lijkt het me mooi eens een onweersbui te treffen , hebben hier nog niets gehad in al die tijd alleen een paar spatjes.
kortom , een gefrustreerde onweersliefhebber.
hopelijk gaat er iets veranderen , dit gedeelte van Friesland lijkt wel verboden terrein voor die buien.