na de afwas zag ik een donkere lucht richting Chaam, daar aangekomen was het droog. Door naar Baarle of naar Gilze? Ik ging naar Gilze. Droog onderweg maar rechts van me hele donkere lucht. In Gilze was de wind aangewakkerd uit zuid. daar kwamen de buien ook vandaan, vlaggen hingen strak in de masten.
Naar Alphen en ten noorden van de bossen begon de bui, ook een paar leuke ontladingen maar in de bui zag ik niks. Rondweg om Alphen heeft een tunneltje dat rap aan het volstromen was... Bij Baarle bui voorbij, door naar Chaam. Rechts van me een enorm watergordijn, dat zal wel de bui zijn die ik gehad had. Maar dat watergordijn kwam dichterbij, de bui keerde terug. Aan de platgeslagen mais en de bomen te zien wind uit een hele andere hoek, vanuit NoordOost. Bij restaurant Klein-Amerika begon het weer te hozen, bij de rotonde aan de ingang van Chaam zag ik niks meer. Vorige week stond daar alles blank en was de weg niet begaanbaar dus omgedraaid en om Chaam heen gereden. UIteinde voorbij Chaam weer droog.. Tussen Chaam en Ulvenhout voorbij de wijnboer weer beesten weer, nu ook met hagel 1cm doorsnee. Richting Breda, voorbij de bossen alles droog, even melk gehaald bij de Appie in Ulvenhout en bij het naar buiten gaan doorweekt...
We krijgen nog wel een mooie zomer, met terugwerkende kracht. Geen record temperaturen denk ik, maar 25/30 graden is ook lekker
We krijgen nog wel een mooie zomer, met terugwerkende kracht. Geen record temperaturen denk ik, maar 25/30 graden is ook lekker
Er staat ook al voor 1 augustus 30+ graden in de kaarten.