Robin en ik gaan naar gelang van situatie's deze kant van NL op ons nemen, En voor de grotere situatie's NW-N-NO DLD op ons nemen. En logischerwijs als er een grote setting elders in NL is, of Belgie dan proberen wij daar ook te zijn. Wij hebben allemaal ook soms onze prive verplichtingen. Zo kan het zijn dat andere leden niet kunnen, wij dat wellicht wel kunnen en vice versa. Het bereik is veel groter, en je verbreed je kansen als team. Om bij meer dingen aanwezig te kunnen zijn.
Onder wat impressie op welke buien onlineweater actief is geweest
Teamlid Wouter van Bernebeek en andere teamleden die al jaren lid zijn bij Onlineweather. Pakken regelmatig de grotere settings in W-Europa, wij hopen nou ook meer de noordelijke kant van Duitsland te gaan pakken, en onze chase's op te voeren, hun wonen zuidelijker dus kunnen ook eerder in frankrijk zijn. Dat scheelt 3 uur t.o.v ons. Echter wij en ook hun kunnen niet alles bestrijken, en hebben ook een priveleven. Met 2 teamleden extra vergroot je die kansen wat meer.!! Foto genomen tijdens een chase in midden Duitsland op een Level 3 setting 1-8-2017.
HP Supercell with rotation and large hail, Freiburg (Germany), 13-5-2015. Chase with Tom Reubzaet and José v/d Berk. A level 2 was issued for E France, N Switzerland, SW Germany and extreme NW Austria mainly for (very) large hail, severe wind gusts, tornadoes and to the lesser degree for excessive precipitation.
Onlineweather is veel meer dan alleen onweer, een aantal leden pakken ook andere mooie weersverschijnselen mee. Zoals gisteren op Noctilucent Clouds! Of bijvoorbeeld met dikke sneeuwsituaties dan word er ook uitgereden.!!
Robin zal meer het foto/film materiaal op zich nemen, en ik ben de gene die de forecasting doet. En voorbereid waar we heen gaan, en op locatie bepaald hoe en wat!!. Het is voor mij een stap vooruit, dus zal hier niet meer vaak berichten doen. In de chat ben ik wel vaak te vinden. En zeker met onweerskansen zal ik daar nog wel 1 en andere mee discussieren. Om voor 3 pagina's bezig te zijn + uitzoeken kaarten is dat heel veel werk. Het stond ook al op een laag pitje het posten hier.
Recent op een Classic Supercell in de buurt van Emmeloord 10 juni 2019 op een verassende level 1, met meerdere clusters die dit soort supercellen produceerde. Foto van Robin Giesen.
Kijk vooral ook eens op onze pagina's of op facebook gelijknamig.
Giesen Fotografie.
Onlineweather.nl
Met vriendelijke groet,
Tatanka | Gewijzigd: 24 juni 2019, 09:32 uur, door Tatanka