Ik heb er ongeveer een uur naar gekeken, het voelde alsof mijn leven zich in een schilderij van Bob Ross verplaatst had zo mooi.
Ik kan een heleboel foto's uploaden... Maar ik houdt het toch maar bij een video.
Gefilmt met een oude Canon Powershot.
| Gewijzigd: 22 juni 2019, 10:31 uur, door BjornOnweer
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Schitterende lichtende nachtwolken te zien boven de Benelux
Gisteravond en vannacht waren er op grote schaal lichtende nachtwolken te zien boven de Benelux. Lichtende nachtwolken op deze schaal zijn behoorlijk uniek in de Benelux. In dit topic kun je alle foto's (niet jou eigen foto? Plaats de bron en vraag eventueel om toestemming!) kwijt over dit bijzondere natuurverschijnsel.Schitterende #NLC #LichtendeNachtwolken 21-6-19 #Bullemolen #Bullepolder #Lekkum@GerritHiemstra @marcopverhoef @PKuipersMunneke @whoebert@SevereWeather_N @ElskeKevie25 @AnitavRens @lader_diana @johan_klos @Franka75 pic.twitter.com/pL0I9PR66L
— robert hartog (@rootje011) June 22, 2019
Het gaat helemaal goed komen met Maarten in deze nacht! Tractors in de weilanden. vuurtjes en dweilorkesten tussen Sneek en Ijlst. Zelfs de lucht is bijzonder verlicht door de lichtende nachtwolken! #11Stedenzwemtocht #nlc pic.twitter.com/YFjBTYCeBe
— Johan op den Dries (@JohanopdenDries) June 21, 2019
Kaatsheuvel pic.twitter.com/hYpWEkAQZT
— Sam Emmers (@samemmers2001) June 21, 2019
Wow, dit is prachtig! #LichtendeNachtwolken pic.twitter.com/HfuJHAnGPr
— Frank Deboosere (@frankdeboosere) June 21, 2019
Vanaf het balkon???? #LichtendeNachtwolken #Amsterdam pic.twitter.com/dcdTbxIFNO
— Robinho???? (@RLagrand) June 21, 2019
#lichtendenachtwolken Dinxperlo vanavond @onweeronline @BuienRadarNL @Weerplaza @mrmiddendorp @WilliamHuizinga @helgavanleur @NoodweerBe @StormHour pic.twitter.com/biIt98je7E
— Carina Lichtenberg (@70_carina) June 21, 2019
Lichtende nachtwolken ook zichtbaar boven Genemuiden. #nlc #Nachtwolken @rtvoost @NoodweerBe @weeronline @Weerplaza @onweeronline @NOS @EarthandClouds @bliksemdetect @Jantje_ @DeStadskoerier pic.twitter.com/Mr4PKrCOgn
— John Poot (@johncom2003) June 21, 2019
@Kachelmannwettr @onweeronline @severeweatherEU @helgavanleur @unwetteralarm @weermanreinier @WilliamHuizinga @FotodeVries Foto van lichtende nachtwolken. Nu op dit moment. Delfzijl actueel. pic.twitter.com/CeCLJwTQEm
— Meteo Delfzijl (@meteodelfzijl) June 21, 2019
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder