en stopt op woensdag 20 maart .
zal de hel{ft} ergens bij 2e week februari zitten volgens mijn optelsom
De weerkundige winter begint steeds op 1 december en eindigt op 28 februari (of 29 februar indien schrikkeljaar)
veranderingen in siesoenen , weerkundig vaak te zien, stormden eerst de stormen in november ,nu vaak december of januari
weerkundigen ,willen niet veranderen ,het weer ,weer wel .
hou die Alpen gebergte maar in de gaten , straks botst die kou terug ,om ons die winter te geven gewoon blijven hopen
Dan zit je hier in het verkeerde topic. Het grote gros aan leden wacht hier met smart op een flinke winterse uitbraak. Me too.
Ik zou zeggen, graaf je een poosje in en wordt in het voorjaar weer wakker. Niet te vroeg want vorig jaar kwam de winter ook pas laat op gang.
Een zwaluw maakt nog geen winter in dit geval, we hebben niks aan nachtje -10 in Leeuwaren als de trend zich niet doorzet. Vannacht nog een koude nacht, daarna lijken de koude nachten al weer voorbij.
Een zwaluw maakt nog geen winter in dit geval, we hebben niks aan nachtje -10 in Leeuwaren als de trend zich niet doorzet. Vannacht nog een koude nacht, daarna lijken de koude nachten al weer voorbij.
Het valt allemaal wel mee hoor, alleen in het werkend een tijdelijk dipje maar na volgend weekend laten de meeste leden toch de wind weer de oosthoek opzoeken en kunnen we afhankelijk van de bewolking toch zo weer een lange periode temperaturen (ver) onder normaal krijgen
niet te druk maken om pluim , kan met 2 a 3 dagen weer heel anders uitpakken dan gedacht, deze koude was een tijdje terug ook niet voorzien kan ik me nog herrineren , eerst genieten van deze week met sneeuw en onze primeur van vannacht met min 10,2
gr uit Fryslân
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21