Zowat elke avond een vuurwerkshow tot die dag xD , hopen dat t droog blijft.
NEE haha, dat hoop ik juist niet! Lekker knallen met droog weer en het liefst met een beetje wind zodat er geen 'vuurwerkmist' kan ontstaan.
Citaat van Herdervriend, dinsdag 18 december 2018, 15:49 uur Kerst word in ieder geval NIET wit. Das t ergste. Hopen dat Oud & Nieuw dit jaar niet zo superdeprimerend is als verleden jaar. Ook qua weer.
Zowat elke avond een vuurwerkshow tot die dag xD , hopen dat t droog blijft.
Veel plezier met de shows, heb er dit weekend ook een gehad. Erg mooi wederom. Word alleen wel wisselvalliger, ik hoop voor je dat je het droog kunt houden.
Berichten samengevoegd door Sven
Maandenlang Oostenwind deze zomer hoge druk na hoge druk.
Nu is het winter en de windvanen geven alleen maar West stromingen aan.
Opwarming van de aarde?
Kan iemand uitleggen waarom de luchtdruk verdeling bij ons s'winters altijd de zachte kant kiest.
En liever niet beginnen over de opwarming van de aarde.
Heb familie in Chicago wonen en die zeggen dat het al meer dan 10 jaar iedere winter kouder wordt daar.
de winter is net begonnen astronomich geleerd
ik denk gewoon nog even wachten met jou vraag ,waar ie blijft
vrouw holle en haar gevolg zitten ons gewoon weer te plagen .
en heb ergens gelezen , dat we begin/2e week januari in de gaten moeten houden .
hoop nooit opgeven, volgens alpenweerman gaat er richting 3 jan wel iets veranderen.
komt een koude outbreak volgens hem, spannend wat kant dat opgaat .
lees verhaal maar even van hem , kaarten zijn prachtig
gr allemaal Misschien moet je wel het stukje goed lezen en dat er in de Alpen waarschijnlijk een koude uitbraak komt In de Benelux gaan we van zachter terug richting normaal met eventueel wat nachtvorst. Zie ook mijn stuk in het winterdiscussietopic
hoop nooit opgeven, volgens alpenweerman gaat er richting 3 jan wel iets veranderen.
komt een koude outbreak volgens hem, spannend wat kant dat opgaat .
lees verhaal maar even van hem , kaarten zijn prachtig
gr allemaal Misschien moet je wel het stukje goed lezen en dat er in de Alpen waarschijnlijk een koude uitbraak komt In de Benelux gaan we van zachter terug richting normaal met eventueel wat nachtvorst. Zie ook mijn stuk in het winterdiscussietopic
In eerste instantie oost Europa / Alpen. Probleem voor de LL is de positie van de hoogteas rug met steeds weer de aanhoudende noordelijke stroming en dus het opwarmende effect van de Noordzee. Ook de komende dagen verandert daaraan maar weinig. Toch moeten we optimistisch blijven. Zodra de hoogteas maar even iets gunstiger komt te liggen dan kan de vrieskou ook verder naar het westen en en zuidwesten gaan uitstromen.
GFS is nog steeds zoekende en moest al 2 keer pas op de plaats maken om uiteindelijk ook in de voetsporen van het ECMWF te treden en komt nu ook met meer blokkade opties. In het verdere verloop neigt het model weer naar de zonaliteit. Gezien de ontwikkelingen van de afgelopen dagen en de consistentie van het ECMWF beter maar dit model volgen met vooral later mooie ontwikkelingen.
Daarnaast zien we ook steeds meer effecten (downward progression) van de SSW en PV split naar de lagere etages van de troposfeer. (30 / 100 ( 500 hPA) Voor het verdere verloop van de winter (richting mid januari gunstige ontwikkelingen ( downstream development, zuidelijkere jet, neg AO) Moeten de puzzelstukjes voor mn de LL natuurlijk nog we goed vallen (rug / trog)
Helaas nu even geen tijd voor uitgebreide analyse en kaarten, op Twitter (Alpenweerman) meer aandacht daarvoor.
zo staat Callie-p , als laatste poster , en ik zie zijn verwachte postje niet ???
Edit calie-p : moest de post nog verplaatsen... deze staat nu bij het winterdiscussie topic 2018/2019.. jij ziet het zo omdat de site zichzelf nog even moet up-daten.. het ligt dus niet aan jou
die staat daar inderdaad op z,n goeie plekje
2e week dus in de gaten houden , {de postje van 24 december }
ikke hoop op hopen | Gewijzigd: 4 januari 2019, 20:46 uur, door jurrie
zie dat echte winter nog niet in beeld is, even voor de elfstedentochtliefhebbers : we hebben hier toch 2 á 2,5 week nodig met overdag matige en s'nachts strenge vorst voor een ijsvloer van minimaal 10 cm voor 15000 schaatsers om even wat getallen te noemen, nou voor dat we dat bereiken moet er écht iets anders gebeuren , maar goed , blijven hopen , eerst de storm maar van dinsdag, diept die nog meer uit dan 984 hpa ? .. iemand meer nieuws
gr ût fryslan
De eerste helft van de meteorologische winter verliep zeer zacht met in De Bilt een gemiddelde van 6,1 graden tegen 2,9 normaal.
tot die tijd ander weer nieuws.
De eerste helft van de meteorologische winter verliep zeer zacht met in De Bilt een gemiddelde van 6,1 graden tegen 2,9 normaal.
deze winter begon op vrijdag 21 december 2018
en stopt op woensdag 20 maart .
zal de hel{ft} ergens bij 2e week februari zitten volgens mijn optelsom
die winter gaat nog wel komen , de november storm hebben we net gehad , is deze te laat gekomen , zit sneeuw en ijs nog in het vat
en stopt op woensdag 20 maart .
zal de hel{ft} ergens bij 2e week februari zitten volgens mijn optelsom
De weerkundige winter begint steeds op 1 december en eindigt op 28 februari (of 29 februar indien schrikkeljaar)