In een poging om de verschillende topics zo overzichtelijk mogelijk te houden voor iedereen is er naast het winterdiscussietopic nu ook weer het grote winter kletstopic. Denk voor het plaatsen van je reactie goed na over waar je bericht thuis hoort.
WINTERDISCUSSIETOPIC
» Klik hier
In het discussietopic staat het actuele en aankomende weer centraal. Hier kan gediscussieerd worden over de laatste pluimen, modelbeoordelingen, etc. Ook de discussie over winterse weerfenomenen (zoals een portie smeltende sneeuw of aankomende nachtvorst) kunnen hier worden gehouden.
WAARNEMINGENTOPIC
» Klik hier
In het waarnemingentopic kan je jouw actuele weersituatie vermelden. Van regen tot vlokken en van onweer tot mist, alles mag je hier vermelden.
ARDENNEN SNEEUWTOPIC
» Klik hier
De sneeuwkansen voor de meest sneeuwrijke regio van de Benelux kunnen hier worden besproken. Hier gaat het nu net iets makkelijker dan in de rest van onze Lage Landen.
HET GROTE WINTER KLETSTOPIC
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent de winter, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de Koek en Zopie kletscorner. Klagen is hier toegestaan, maar hou het netjes.
ik hoop dat alpenweerman gelijk krijgt en dat de winter volgend weekend doorzet,
senario wat er ligt sprak mij wel aan, beter dan dit 'lenteweer'.
gr uit Fryslân
Nog steeds mooie winterse kaarten / setting. Komt goed! #EC #GFS
Ja graag...DUIMEN
vanwege wat prive problemen dacht ik mij te herrineren? Had het redelijk druk met andere zaken vorige winter, hij zal normaal wel wat meer tijd hebben Maar die slaapt nog even verder denk ik
Ik wil geen natte sneeuw, ik wil 'droge' sneeuw, net zoals een jaar geleden.....
ik heb net rail away zitten kijken ; een aflevering over spoorwegen in Noorwegen, daar ploegen ze gewoon door een meter sneeuw en geen centje pijn.
zouden ze van de ns en prorail niet eens daar op stage moeten...
stuur ze ub niet op crsus of jou idee ,dan worden de kaartjes WEER duurder ,en gaat er niemand meer mee om te ontsporen
bij de 2 a 3 cm sneeuw die hier is gevallen liepen de treinen volgens mijn gesmeerd over die rails . | Gewijzigd: 16 december 2018, 17:09 uur, door jurrie
ik heb net rail away zitten kijken ; een aflevering over spoorwegen in Noorwegen, daar ploegen ze gewoon door een meter sneeuw en geen centje pijn.
zouden ze van de ns en prorail niet eens daar op stage moeten...
Ga er maar vanuit dat er op die specifieke trajecten veel minder treinen kort opelkaar rijden dan hier in Nederland (enkel spoor daar en minder wissels). Het spoornetwerk in Nederland is daarmee een stuk complexer en groter dan de Noorse (het spoor van Nederland behoord tot de de grootste van Europa). Verder is vocht en vrieskou slecht voor wissels en treinen waardoor je storingen gewoonweg niet kan vermijden.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
nou als ik Alpenweerman volg met zijn kaarten richting Kerst van GFS dan komt er een koude polaire lucht instroming en
kan nog voor leuke dingen zorgen , weliswaar nog ver maar spanning is leuk.
hoop houde en blijven volgen
gr Lightningman
nou als ik Alpenweerman volg met zijn kaarten richting Kerst van GFS dan komt er een koude polaire lucht instroming en
kan nog voor leuke dingen zorgen , weliswaar nog ver maar spanning is leuk.
hoop houde en blijven volgen
gr Lightningman Na kerst kan weer vanalles, wat ook logisch is omdat we dan weer (te) ver vooruit kijken Maar tot dan kunnen we genieten van het saaie grijze, soms natte, weertype