Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
| Gewijzigd: 22 januari 2019, 21:35 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
In het uiterste zuiden van Limburg, regio Vaals, viel vanochtend enkele centimeters sneeuw
Het "dak van Nederland" #Vaalserberg #Drielandenpunt #Vaals #Limburg is momenteel bedekt met 4 centimeter sneeuw en het sneeuwt er nog steeds #winter pic.twitter.com/YF496aO9Ad
— Meteo Limburg (@MeteoLimburg) 28 januari 2019
Een wit landschap #sneeuw momenteel in #Vaals bij temperaturen rond vriespunt nu nog sneeuwval. In Ardennen/Eifel meer sneeuw, Botrange nu ca. 20 cm: deze week wintersportmogelijkheden pic.twitter.com/Kha4R4vhnh
— L1 weer (@L1_weer) 28 januari 2019
Blijft toch bijzonder hè? In vrijwel het hele land niks van winterweer te bekennen, maar vanochtend in Zuid-Limburg... pic.twitter.com/DtGj5ugcTm
— William Huizinga (@WilliamHuizinga) 28 januari 2019
De Zuid-Limburgse heuvels waren vandaag al wit, gaat dat komende week ook in de rest van Nederland gebeuren? ❄️☃️ Alle details over de #sneeuw volgende week lees je in onze nieuwste blog: https://t.co/tanJ7hAngD pic.twitter.com/9VUw45ZcaA
— Buienradar (@BuienRadarNL) 28 januari 2019
| Gewijzigd: 28 januari 2019, 17:36 uur, door LakoEen WITTE WERELD op de Vaalserberg vanochtend! Foto van Carlos Janssen. https://t.co/9wzQoN1OBB pic.twitter.com/9PZugrdA8G
— JAN VISSER (@janvissersweer) 28 januari 2019
Klopt helemaal Maar alle paniekvoetbal gisteren in de media. Blijkt allemaal weer eens zwaar overdreven. Zat ik me weer voor niets zorgen te maken om mijn echtgenoot die vandaag de weg op moet. Tot op heden gelukkig niets aan de hand voor hem en alle andere automobilisten in de Randstad.
Die krul op de noordzee voor de kust lijkt wel klein lage drukgebied. Hoe duiden de kenners die?
laagje met polar low achtige trekjes. Ik had hem in de eerste instantie gemist door andere laagje maar bij nader inzien (satelliet beelden) vanmiddag is toch mooi te zien dat het in de koude noordeliijke hoogtestroming is ontstaan. Ofschoon het niet helemaal aan de classificatie van een PL voldoet mag je dit denk toch wel zo noemen.
| Gewijzigd: 30 januari 2019, 19:05 uur, door Alpenweerman
Toch leuk te lezen in een artikel in De Telegraaf dat er meer cynische medelanders zijn. Aan het einde van dit artikel leuke Twitterreacties......
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3089878/cynisme-in-nederland-27-in-chicago
(Mocht de link niet aanklikbaar zijn, Sven zou jij dit dan willen doen. Sorry, deze digibeet weet niet hoe dat moet. ).