Dat zal welkomen maar ik lees ger en der ook voor (warschijnlijk)tijdelijk en keert zomer weer terug wordt er gespeculeerd.
Hoogstwaarschijnlijk wel ja, maar dan gaat het om temperaturen rond de 25 graden, en dat is heerlijk
Vergeet niet dat we dit nog nooit hebben meegemaakt, dus de onzekerheidsfactor is groot.
Wat nu echt wel zeker is dat het temperatuurrecord van warmste zomer eraan gaat, temperatuur gaat namelijk nooit terugzakken naar 15 graden overdag, gezien de extreem warme noorzee.
Ook is zeker dat er een tweede hittegolf komt.
En nog onzeker is of het de droogste zomer ooit wordt, dat hangt erg af van de laatste weken van augustus. Maar deze zomer schrijft historie dat is een feit.
Ik zie het eerlijk gezegd nu al somber in voor een strenge winter, kan het mis hebben, maar de voorwaarden lijken me allerminst gunstig.
Net hetzelfde zoals mensen in het voorjaar wisten te zeggen dat het een rukzomer zou worden door het goede weer dit voorjaar, ik hoor ze nu ook niet meer
Lekker in de tuin zitten met de buren? Nou vergeet het maar, dat gebeurd in de winter niet. Ik hou van de vrolijke geluiden uit de speeltuin. Hoe relax iedereen is.
Nee hoor, ik kan mij echt niet voorstellen waarom die winter nou zo leuk is. Daarnaast heeft de winter ook nog eens een heleboel stook kosten. | Gewijzigd: 5 augustus 2018, 19:08 uur, door Dominique de Graaff
Lekker in de tuin zitten met de buren? Nou vergeet het maar, dat gebeurd in de winter niet. Ik hou van de vrolijke geluiden uit de speeltuin. Hoe relax iedereen is.
Nee hoor, ik kan mij echt niet voorstellen waarom die winter nou zo leuk is. Daarnaast heeft de winter ook nog eens een heleboel stook kosten.
De winter is een pracht seizoen. Krakende sneeuw, ijs, kou, korte broek, ik kan er optimaal van genieten. Neemt absoluut niet weg dat ik geen zomerliefhebber ben: de schroeihitte van de laatste dagen en wat dinsdag komt is heerlijk.
En voor de rest sluit ik me aan bij reedtimmer, een terrasje doen bij 35 graden of bij -10, altijd even heerlijk
2018 had 29 dagen onweer...
39'C is wat aan de hoge kant als ik de modellen zo bekijk en dat betekent ook een aanval op het Nederlandse temperatuurrecord (38,6'C). Maar temperaturen van 35'C, in België zelfs 37'C zijn goed mogelijk.
GFS:
Arpege
ECMWF
| Gewijzigd: 5 augustus 2018, 20:11 uur, door Sven
Ja dat kan dus elk model zijn en zelfs een eigen interpretatie van de weerman/voruw van die tv-zender. | Gewijzigd: 5 augustus 2018, 20:12 uur, door Sven
En voor de rest sluit ik me aan bij reedtimmer, een terrasje doen bij 35 graden of bij -10, altijd even heerlijk
Een terasje in het vreselijkste seizoen van het jaar??mag je eerst die crap zelf wegvegen en zelf de bistroset buitenzeten en... vergeet de terraswarmer niet lolzzz. | Gewijzigd: 5 augustus 2018, 21:29 uur, door Sven
En hier zijn er genoeg terrassen die blijven staan tijdens de winter, speciaal voor de liefhebbers Ik zie ook alleen maar voordelen om op het terras te zitten in de winter, kan je grote hoeveelheden bier bestellen zonder het risico te lopen dat deze snel opwarmen