Even de pluim (wel nog van de 0z van GFS) er bij genomen, dat het daar heet gaat worden is wel duidelijk. Is zelfs zo dat de schaalverdeling het niet aankan.
Die +50 graden lijkt me sterk, maar maxima richting 45 graden zit er wel in.
Even de pluim (wel nog van de 0z van GFS) er bij genomen, dat het daar heet gaat worden is wel duidelijk. Is zelfs zo dat de schaalverdeling het niet aankan.
Die +50 graden lijkt me sterk, maar maxima richting 45 graden zit er wel in.
Dat zegt genoeg.
Veel mensen houden van mooi weer, daarmee wordt vooral zonnig en droog weer bedoeld. Sommige mensen zouden liefst nooit meer regen willen, hopelijk zet deze zomer hen aan het denken.
De situatie in Iberië is een schoolvoorbeeld van: hitte is geen garantie op onweer. CAPE is er haast niet, dauwpunten zijn extreem laag en neerslag is ver te zoeken.
Veel mensen houden van mooi weer, daarmee wordt vooral zonnig en droog weer bedoeld. Sommige mensen zouden liefst nooit meer regen willen, hopelijk zet deze zomer hen aan het denken. Beetje te kort door de bocht vind ik
Als je uit een natte winter en nat voorjaar komt, dan is dit geen probleem hoor. Nu heb je een iets te natte winter gehad, maar vanaf februari (als ik me niet vergis) is het veels te droog. Dus de zomer enkel rekenen is ietsje te kort door de bocht.
Om een punt van vergelijking te maken: vorig jaar werden de eerste maatregelen in Vlaanderen reeds begin juni getroffen tegen droogte aangezien het toen al 11 (!) maanden te droog was. De plaatselijke kasteelvijver stond hier toen reeds begin juni volledig droog terwijl er nu zelfs nog een laatste restje water in staat.
De voorsgeschiedenis speelt ook een belangrijke rol
Als de aankomende seizoenen ook droog verlopen, dan wie weet waar we dan naartoe zullen gaan.
Nu al zijn beekjes drooggevallen met vissterfte tot gevolg. En ook de rivieren hebben een steeds lager waterpeil, hierdoor wordt ook minder water richting het IJsselmeer vervoerd, en dan hebben we wel een groot probleem.
http://www.dvhn.nl/groningen/In-het-IJsselmeer-zit-toch-water-zat-23399809.html | Gewijzigd: 31 juli 2018, 19:20 uur, door Sneeuwfit
Zoals ik reeds aangaf, had je deze zomer gehad vorig jaar met de voorgeschiedenis die er toen was (11 te droge maanden voor de zomer) dan zat je met een nog veel groter probleem.
Dus ja, het is vooral aan deze zomer te danken.
De situatie in Iberië is een schoolvoorbeeld van: hitte is geen garantie op onweer. CAPE is er haast niet, dauwpunten zijn extreem laag en neerslag is ver te zoeken.
Hoe lang ziten wij al met hoge temperaturen en slecht een enkel buitje? Sinds eind mei 1.5 mm veel warmte en nog geen roffel gehoord
Dat zal welkomen maar ik lees ger en der ook voor (warschijnlijk)tijdelijk en keert zomer weer terug wordt er gespeculeerd.