Radars dus volgen Zorgwekkend, niet leuk. Net die ene avond dat t droog/onbewolkt moet blijven...#PECH
Hoever moet ik na het oosten reizen om de maan toch te zien met 100% zekerheid? | Gewijzigd: 27 juli 2018, 11:46 uur, door Sven
Hoever moet ik na het oosten reizen om de maan toch te zien met 100% zekerheid?
In mijn regio zit je 110% goed :p Ik denk dat dit bericht je vraag redelijk dekt >> https://nieuws.weeronline.nl/25-7-2018-maansverduistering-vrijdagavond-goed-te-zien/
Edit Lako: Link aanklikbaar gemaakt
| Gewijzigd: 27 juli 2018, 11:55 uur, door Lako
Moet je maar kwaliteit kopen, dan kom je dit niet tegen
Citaat van Pluto2015, vrijdag 27 juli 2018, 14:25 uur Alweer zo'n opmerkelijk iets, momenteel is Hoek van Holland om 14:10 uur met ruim 37 graden de warmste plek van het land, je zou denken die temperatuur ver in het binnenland (bijvoorbeeld in het zuidoosten) aan te treffen, maar daar is het vooralsnog net iets koeler. Omdat dat weerstation een wat aparte opstelling heeft ten opzichte van andere stations Moet je eens volgen in de winter ook, altijd andere waardes dan de omliggende stations
Wat betreft waarom niet warmer in ZO => heel de Benelux kan in een setting zoals deze dik gaan opwarmen, waarbij zuidelijk en zelfs zuidwestelijke regio's het warmst kunnen worden. (momenteel 0,0 invloed van de zee)
Berichten samengevoegd door Sven
Een ander record is dan weer wel gesneuveld, namelijk het aantal uren zonneschijn! Record stond op 306 uur (1904), daar zitten we nu al boven en gaan we de komende dagen nog wat scherper stellen.
Een ander record dat ook eventueel nog kan sneuvelen is de droogste juli ooit. Actueel 5,4mm gevallen, het record staat op 11,4mm. Maar 1 bui te veel en het is om zeep
Toch verandert dat niet aan het feit dat het vandaag in De Bilt wel 25 graden is geweest, want een nieuwe dag begint namelijk om 00:00 uur.
Hier in Groningen gaat de hittegolf wel door dus voor mijn beleving zal het niet uitmaken dat de landelijke hittegolf vandaag ophoudt.
De hittegolf in Groningen ziet er tot nu toe zo uit.
19 juli > 25,7
20 juli > 27,1
21 juli > 28,3
22 juli > 25,6
23 juli > 29,4
24 juli > 32,2
25 juli > 30,4
26 juli > 35,6
27 juli > 35,1
En vandaag 27,4
Met vandaag erbij zit je wel op 10 dagen. Van die 10 dagen zijn er 4 tropische dagen waarvan 2 diep tropische dagen.
Morgen grote kans dat het weer boven de 25 graden uitkomt.
Nou Sneeuwfit, ik ben ook helemaal vloeibaar geworden. Snel op naar de winter. Kan niet wachten.
(Sorry Modjes, ik weet niet hoe ik de foto weg moet halen bij dit citaat.....).
Edit W. in t Erland: doe ik dat wel even, je kan de foto op je mobiel weghalen door erop te tikken en dan op verwijderen (of desnoods knippen) te drukken. | Gewijzigd: 28 juli 2018, 22:59 uur, door Thijs.
Ja laat maar komen met die winter. Zal wel lastig worden met dat warme zeewater, zowel Noordzee als Oostzee zijn erg warm. | Gewijzigd: 29 juli 2018, 10:11 uur, door Sneeuwfit
Dank voor het deleten van de foto in het citaat. Ik ben nogal een digibeet.....
Edit W. in t Erland: geen probleem hoor, op de laptop is het eenvoudiger, klik op de afbeelding en druk op delete/backspace | Gewijzigd: 29 juli 2018, 15:53 uur, door Thijs.