Baart mij wel zorgen, want Nederland is heel goed in het afvoeren van teveel water, maar niet zo goed in het vasthouden van water in geval van extreme droogte.
2018 had 29 dagen onweer...
De soren die deze zomer achterlaat zal nog lang te zien zijn.er zullen wel meer sterfgevallen zijn onder ouderen en zieken mensen,maar dat is elk jaar zo met warm weer.als je daar naar moet gaan kijken dan beter elk jaar geen zomer meer en blijven er meer mensen in leven.zomer zet er nog een tandje bij aankomendeweek en van mij mag het wel wat minder.ik heb liever in deze periode N/O en laat tegen het anderen seizoen de wind maar weer Z/W gaan tot volgend voorjaar.dan krijgd de natuur niet 2 klappen achter elkaar.trouwens hier vald het nog mee,i spreek elke keer een veehouder en zet zijn dames nog gewoon op het land.anderen grondsoort denk ik want daar staat er nog gras wat groen is.
2018 had 29 dagen onweer...
Gaat het KNMI nog echt gelijk krijgen met deze prognose? Als we het recordjaar 1976 voorbij gaan dan mag het van mij vanaf augustus lekker veel regen vallen.
Als het allemaal niet zo grote gevolgen voor de natuur had, dan was het allemaal wel erg leuk geweest met die droogte. Ook voor de statistiek is dat natuurlijk erg interessant.
| Gewijzigd: 20 juli 2018, 16:47 uur, door Sneeuwfit
Anders wordt het gewoon weer een druppel op een gloeiende plaat. | Gewijzigd: 23 juli 2018, 21:40 uur, door Sneeuwfit
Is dat echt wat je wilt? Er is hier in Nederland schreeuwende behoefte aan regenwater en niet zo beetje ook. Voor boeren kan het maar niet snel genoeg gaan.
Oja misschien dit: dit opent misschien eens de ogen van boeren en andere instanties. Veel boeren (voor wie het mogelijk was) in West-Vlaanderen hebben na de extreme droogte van vorig jaar (die daar toen veel erger was dan nu het geval) heel wat maatregelen getroffen om zich te wapenen hier tegen.
Moest je dit weer hebben in heel de Benelux na een drogere voorgeschiedenis (nu waren najaar en winter te nat) dan zat je al veel langer in de problemen hoor => dit was dus het geval vorig jaar in delen van België toen er begin juni (!) reeds serieuze maatregelen werden getroffen.
Kan je nagaan hoe het hier in Limburg is. Nog erger is mijn werk als lasser. Ik hou wel van extremen maar dan toch liever extreme kou en veel sneeuw