| Gewijzigd: 21 juli 2018, 17:36 uur, door Sneeuwfit
Ideaal voor zware buien later dit jaar.
Het water dicht bij de kusten wel ja, wat dieper in zee is het toch wat frisser (zie kaart hieronder).
Wat betreft die najaarsbuien dan: als de wind niet uit die hoek gaat waaien in het najaar, dan heb je geen hol aan dat warm zeewater
Ik zit ook nog steeds te wachten op die voorjaarsbuien van dit jaar, maar dat heeft ook niet mogen zijn
Ik zit ook nog steeds te wachten op die voorjaarsbuien van dit jaar, maar dat heeft ook niet mogen zijn
Ja, dat is inderdaad een voorwaarde, dat de windrichting goed staat. Dat maakt het wegwerken van neerslagtekorten niet makkelijker op. | Gewijzigd: 24 juli 2018, 16:52 uur, door Sneeuwfit
| Gewijzigd: 25 juli 2018, 11:32 uur, door reedtimmer
Net alsof deze kaarten zomaar maar wat ingekleurd zijn
| Gewijzigd: 25 juli 2018, 14:47 uur, door Sneeuwfit
Net alsof deze kaarten zomaar maar wat ingekleurd zijn
Vreemd dat het inderdaad in sommige regio's letterlijk volgens de kaart minder droog is geworden. Dan rijst de vraag hoe letterlijk je deze kaarten moet nemen, ik zou het meer als een indicatie zien van de droogte.
Bedenk verder ook dat de verdamping ook meegerekend wordt en misschien nog wel zwaarder weegt dan een beetje neerslag. (Niet overal verdampt evenveel water). Ook denk ik dat het KNMI niet zo snel is om de buien die vanochtend vielen al in de nieuwe kaart van vandaag verwerkt te hebben.
Ja, dat denk ik ook.
Zal wel heel veel water verloren gaan nu de grond daar zo hard als beton is. Zo verloren is dat water niet, raken de sloten snel weer gevuld
De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 °C op 23 augustus 1944 in Warnsveld.
Mischien is hij wel gehaald en misschien anders morgen, bizar dit, en het voelt ook apart (wat een hitte).