Wat ik snel kan zeggen om je angst wat te verhelpen, is door er over te praten door wat te leren hoe onweer in elkaar zit.
Daarom ook de tip om eens in de chat te komen, er is daar zelfs een aparte chatroom voor mensen die angst hebben van onweer. En er zijn genoeg mensen die je graag er door heen praten en je bepaalde dingen kunnen uitleggen
Dus feel free om even in de chat een kijkje te nemen
Ik was er zelf vroeger ook heel bang voor,ik hoefde het maar te horen rommelen en ook gelijk in paniek.
Ben daar nu overheen gegroeid,gewoon rustig blijven zitten en kijken,daarnaast ben ik het onweer gaan vastleggen op de camera's.
Dat heeft mij enorm geholpen,ben er nu helemaal niet meer bang voor.
Ik was er zelf vroeger ook heel bang voor,ik hoefde het maar te horen rommelen en ook gelijk in paniek.
Ben daar nu overheen gegroeid,gewoon rustig blijven zitten en kijken,daarnaast ben ik het onweer gaan vastleggen op de camera's.
Dat heeft mij enorm geholpen,ben er nu helemaal niet meer bang voor.
Hi, Ben je er vanzelf overheen gegroeid? Bij mij wordt het echt alleen maar erger. Bij het idee dat de bliksem inslaat in huis, word ik echt panisch. Heb gister contact opgenomen met een angstbehandelingscentrum. Hopelijk kunnen zij mij er vanaf helpen. Als het vanavond weer gaat onweren, dan meld ik me op de chat. Hopelijk zijn er dan mensen die me er doorheen kunnen praten:-) Dank voor jullie berichten!
ja, onweer is wel een heeel grillig en onvoorspelbaar natuurfenomeen.... maar om daar bang voor te zijn???
de kans dat een bliksem in je huis inslaat is wel heel erg klein, m.n. als je in een bebouwde kern woont, en als je zelf geen enorm domme dingen doet (zoals onder een onweersbui met een paraplu lopen!!) is de kans dat je zelf getroffen wordt nog kleiner...
in mijn woonwijk heb ik het 3keer meegemaakt dat de bliksem insloeg: 1keer lag de wissel van het trolleybus net op de grond, 1keer was een boom in het bos ontploft, en 1keer was een groot aantal t.v.'s in de wijk stuk maar verder geen zichtbare schade...
Mijn advies is: die zeldzame keren dat we eens een "vette" onweersbui hebben, lekker van genieten, en als die 5 a'10 tellen van je af zit, naar binnen gaan (of in een auto gaan zitten), dan kan er verder weinig tot niets gebeuren!!!
veel succes en plezier bij de volgende bui
groet: roelie.rf
Heb je wel eens van Bach Bloesem remedies gehoord? Ik gebruik het bij onze huisdieren waarvan enkele panisch voor onweer zijn/ waren.
Ik behandel ze met Rescue Remedy, Rock Rose en Mimulus. De genoemde remedies geef ik ook in de tijd dat er vuurwerk wordt afgestoken. Vuurwerk en onweer is het zelfde principe. Ik begin meestal begin december met de remedies en de grootste angsthaas zat op een gegeven moment de vuurpijlen na te kijken...... . Bach Remedies zijn plantaardig, hebben geen bijwerkingen en zijn niet verslavend.
Wat je ook zou kunnen proberen is CBD-olie of wietolie. Dat schijnt ook heel ontspannend te werken tegen angst en stress. Wietolie is legaal en ook niet verslavend. Let er wel op dat je ZUIVERE olie koopt. Er schijnt een hoop troep te koop te zijn.
Mocht je er meer over willen weten hoor ik het wel.
En o, by the way, ik heb me destijds ook op dit forum aangemeld omdat ik heel erg bang was. Door veel hier te zijn en te lezen is het stukken minder. Ik kom nu zelfs voor onweer mijn bed niet meer uit. Ook ik ben van de generatie uit de jaren '50 die uit bed werden gehaald bij onweer. Als het heel erg is neem ik de Rescue Remedy. Dat helpt mij heel goed. Ik geef toe, ik ga voor geen geld de deur uit met onweer. Dat vind ik nog steeds dood- en doodeng.
Sterkte, ik hoop dat ook jij snel van je ergste angst verlost zult zijn.