Kelders ondergelopen. Bij vrienden verderop ook in de hal. Delen van Borger afgesloten omdat het water zo hoog staat. | Gewijzigd: 27 mei 2018, 21:23 uur, door Dominique de Graaff
Edit W. in t Erland: Link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 28 mei 2018, 14:09 uur, door Thijs.
Hier in Zwolle is het ook al lange tijd droog. Buien trekken continue langs onze regio. De natuur heeft hier overduidelijk behoefte aan heel veel water.
Sinds 2012 zien we een sterke afname in het aantal onweersbuien. Het worden er steeds minder en ze zijn steeds minder zwaar.
Het blijft me ook steeds verbazen hoe buien op radar letterlijk voor de deur van de stad oplossen en aan de andere kant weer gevoed worden en intensiveren. Het zal puur toeval zijn, opvallend is het wel.
De laatste cumulatieve beelden (Bron:weer.nl) laten nog maar eens mooi zien hoe het de laatste jaren gaat. Als liefhebber van knetterend onweer begint het zo langzamerhand frustrerend te worden.
| Gewijzigd: 28 mei 2018, 13:56 uur, door @danny
Edit W. in t Erland: Link aanklikbaar gemaakt
lijkt bijna onwerkelijk!
2018 had 29 dagen onweer...
Hier ook al kurkdroog in de sloten en weilanden. En het zuidwesten? Zeeland/West-Brabant @beide: misschien gewoon het discussietopic eens lezen Volgens mij staat er gewoon dat de voorkeursgebieden momenteel nog lastig te bepalen zijn en verspringt nog regelmatig per run van de verschillende modellen. Volgens mij staat er ook gewoon een kaart van het KNMI met code geel voor heel Nederland, lijkt mij een vrij logische conclusie dat er dan overal kansen zijn, niet?
Ja dat had ik eerlijk gezegd ook wel verwacht, niet dat ik er super veel verstand van heb. Maar op meerdere weerapps word wel een level 2 gegeven en dit komt ook terug op estofex. Ben gewoon een fanatieke volger kwa extreme weersomstandigheden | Gewijzigd: 29 mei 2018, 11:33 uur, door Sven
Houtem Veurne #onweer van 3u tot 3u30 met 5L #regen #bliksem inslagen in #slowmotion #vrtweer @NoodweerBe @frankdeboosere @Ward_Weerman @JillPeetersWX @WeerwestkustBE #weerpraatje @GeertNaessens @DDehenauw pic.twitter.com/wnMzy22t7h
— Bart Seys (@bart_seys) 29 mei 2018
leuk dat bart seys dit heeft geprobeert, (slomo-opname), weet ik dat ik dit niet hoef te proberen..... (k vind t resultaat wat minder)
maar even zo vrolijk: wel bedankt!!
Als er nog meer buien zoals net onder Limburg onstaan maar dan in Nederland word het feest.
Maak me wel zorgen om de neerslag hoeveelheden.
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder