Haha totdat ik ter plaatse ben en het in mijn omgeving losgaat. Dat is me wel eens gebeurd. Nouja dat er niet 1 ontlading is geregistreerd terwijl er een code geel van kracht was dat is toch vrij teleurstellend? Ik zie geen reden tot vreugde. Of de knoeperds boven het midden van Duitsland komen nog tot aan onze landsgrenzen, maar dan zijn we toch ook alweer gauw 4 uur verder, en dan zal de fut er ook weer uit zijn vrees ik.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
Haha totdat ik ter plaatse ben en het in mijn omgeving losgaat. Dat is me wel eens gebeurd. Nouja dat er niet 1 ontlading is geregistreerd terwijl er een code geel van kracht was dat is toch vrij teleurstellend? Ik zie geen reden tot vreugde. Of de knoeperds boven het midden van Duitsland komen nog tot aan onze landsgrenzen, maar dan zijn we toch ook alweer gauw 4 uur verder, en dan zal de fut er ook weer uit zijn vrees ik.
Ik sluit me aan bij jvanstraten. Wij weten hier als geen ander dat het vaker niet lukt, dan wel. Daarom zijn wij ook vaak op de weg te vinden als er onweer dreigt. Dan hebben we iets meer controle over iets waar we geen controle over hebben. Ergo, je beplaald dan zelf waar je bent.
Over code geel ga ik kort zijn: het geeft aan, zoals al vaak gesteld, dat het een káns is. Louter de mogelijkheid dat er iets zou kúnnen gebeuren. Garanties tot de deur, dus.
Wij kijken uit naar morgen. Ostgewitter is een bijzondere setting die ook dinsdag al voor veel spektakel heeft gezorgd. Niet bij iedereen, nee. Maar spektakel was er.
Oja wat betreft gisteren: dit was boven het zuiden van NL dik, wat zeg ik, heeeel dik onweer gewoon. Een setting die optimaal benut is en heel hard deed denken aan de typische zomersettings, we zitten nog maar op 11 april!
Voor de settings waarvoor iedereen hier zowat zit, dan kijk je toch richting 2e helft mei en zomer.
De 24 uursradar laat het morgen opnieuw spoken in de zuidelijke provincie's. En voor morgen zal die wel weer kloppen.
Verassingen zoals die van gisteren vind ik toch wel het leukst. Zolang je gewoon niet teveel verwacht, dan het kan alleen maar meevallen of juist leuker worden.
Dat bedoel ik dus... Probeer het glas eens halfvol te zien ipv.. je weet wel.... voor de rest: welkom op dit forum en maak jezelf niet te boos als het een keer tegen zit ????
De brongebieden van het onweer vandaag zijn rondom Luxemburg, Vogezen en Ardennen. Nou de omstandigheden zijn daar hartstikke goed dus kan echt wel wat worden.
De brongebieden van het onweer vandaag zijn rondom Luxemburg, Vogezen en Ardennen. Nou de omstandigheden zijn daar hartstikke goed dus kan echt wel wat worden.
Nu al enkele ontladingen bij de Ardennen
Je post in elk forum onderwerp alleen maar negatieve reacties... Dit is vrij irritant, zou je hiermee kunnen stoppen? Hier heeft niemand wat aan...
technisch gezien is in elk gebied van europa (Uitzonderingen buitengelaten zoals landen aan de Middellandse Zee) evenveel onweer. Nu is Nederland ongeveer 10x zo klein als Duitsland. Dus qua oppervlakte ook 10x minder onweer. Maar als je kijkt naar een gebied in Duitsland wat evengroot is als NL komt daar evenveel onweer. Kleine rol speelt wel dat NL ietwat ongunstiger ligt voor onweer maar deze verschillen zijn minim
technisch gezien is in elk gebied van europa (Uitzonderingen buitengelaten zoals landen aan de Middellandse Zee) evenveel onweer. Nu is Nederland ongeveer 10x zo klein als Duitsland. Dus qua oppervlakte ook 10x minder onweer. Maar als je kijkt naar een gebied in Duitsland wat evengroot is als NL komt daar evenveel onweer. Kleine rol speelt wel dat NL ietwat ongunstiger ligt voor onweer maar deze verschillen zijn minim
Ah oke bedankt. Het valt mij op dat we 9 van de 10 keer moeten afwachten wat er of in Duitsland of Frankrijk of in België gebeurt. Het ontstaat heel weinig echt pal boven ons hoofd. Op een uitzondering na zoals afgelopen maandag toen er ook buien boven Eindhoven en Venlo ontstonden, maar dat waren toch weer gelucsterde buien die uiteindelijk het complex lieten ontstaan. Voor mijn gevoel is het oosten van Brabant, het zuid(west)en van België en het midden en noorden van Duitsland het meesr gevoelig voor onweer. De regio Parijs krijgt ook regelmatig een opdonder.