Het was vooral hoogteonweer wat niet echt tot problemen heeft geleid hoorde ik van mijn pa in Gouda. Niks gemist dus. | Gewijzigd: 11 april 2018, 15:12 uur, door Jan G
Je moet met dit soort weer gewoon geduld hebben. Een leuke bui is zo ontstaan hoor. Als je telkens negatief erin gaat zitten wordt het nooit wat en ja soms komt er uiteindelijk niks. Dat hoort er eenmaal bij.
Je bent wel aardig negatief... KNMI geeft ook code geel af vanaf 17:00 tot 20:00
Je moet met dit soort weer gewoon geduld hebben. Een leuke bui is zo ontstaan hoor. Als je telkens negatief erin gaat zitten wordt het nooit wat en ja soms komt er uiteindelijk niks. Dat hoort er eenmaal bij.
Zo gaat het al jaren hier. Laatst echt leuke bui was de bekende 130 mm bui die vanuit Arnhem overtrok in 2014. Volgens Buienradar hadden ze nu over de grens moeten ontstaan, maar die 24 uurs radar kan ik dus ook niet al te serieus nemen.
Zo gaat het al jaren hier. Laatst echt leuke bui was de bekende 130 mm bui die vanuit Arnhem overtrok in 2014. Volgens Buienradar hadden ze nu over de grens moeten ontstaan, maar die 24 uurs radar kan ik dus ook niet al te serieus nemen.
Dit is hoe het weer werkt. Harmonie moet je eigenlijk niet op letten want die klopt inderdaad 99% van het geval niet. En soms heb je gewoon 2 jaar geen geluk. Maar als je telkens zo gaat zeuren kun je beter stoppen met deze hobby (Of hoe je het wilt noemen) En code geel gaat pas na 17u in en het is pas half 4 dus de dag duurt nog ff.
Buienradar 24 uur vooruit is gewoon een weermodel genaamd Harmonie. Enne, gisteren was het vol raak in zuid Nederland. Een ongekende situatie voor april. Lees je eens meer in de kansen en terminologie en kijk eens meer om je heen in plaats van alleen je eigen plaats. Je bent net lid en nog niks nuttigs gepost. Zo maak je geen vrienden op het forum | Gewijzigd: 11 april 2018, 15:43 uur, door reedtimmer
Buienradar 24 uur vooruit is gewoon een weermodel genaamd Harmonie. Enne, gisteren was het vol raak in zuid Nederland. Een ongekende situatie voor april. Lees je eens meer in de kansen en terminologie en kijk eens meer om je heen in plaats van alleen je eigen plaats. Je bent net lid en nog niks nuttigs gepost. Zo maak je geen vrienden op het forum
Ik ben hier niet gekomen om vrienden te maken maar om mijn mening te ventileren, en dat doe ik expres in het kletstopic. Ik vraag me af of de temperaturen nog wat omhoog gaan want met 17 graden verwacht ik voorlopig ook even niks maar ik laat me graag verrassen
Zoals in de introductie van het kletstopic beschreven staat, mag er hier ook geklaagd worden, als je het maar netjes houdt.
Echter, op dit moment, beginnen de irritaties hier dermate toe te nemen, dat ik toch even in het algemeen wil reageren. Eenieder kan en mag reageren op elkaar, maar laten we het wel gezellig houden. Daar zijn we allemaal mee gebaat.
Bedankt.
Het zijn kansen vriend, doe is niet zo negatief daar heeft niemand wat aan hier...
Het kan nog steeds hoor, de code geel geldt tot 9 uur vanavond. Soms komen de buien gewoon wat later op gang. In 3 uur kan er veel veranderen, dat zagen we gister ook wel. Ik had gisteren 2 uur van tevoren zelfs niet in de gaten dat het westen er met zo'n klapper vandoor zou kunnen gaan.
Aan de lucht lijkt niets te mankeren. Steeds een sluierbewolking met een zonnetje dat er doorheen komt, bij weinig wind, wat resulteert in een vochtige warme lucht. Dit voelt aan als zo'n typisch weertje waar gedonder uit kan komen. Ik zie hier verder ook alweer wat van die donkere stapelwolkjes tussen de sluierwolken door groeien. Gedonder zullen deze wolken die ik hier zie waarschijnlijk niet geven daar ze snel de zee op drijven, maar als dit soort wolken in het binnenland ook te zien zijn (en als ik de andere berichten zie klopt dat wel), dan is er best nog wel wat mogelijk. | Gewijzigd: 11 april 2018, 18:11 uur, door OostWest
Het kan nog steeds hoor, de code geel geldt tot 9 uur vanavond. Soms komen de buien gewoon wat later op gang. In 3 uur kan er veel veranderen, dat zagen we gister ook wel. Ik had gisteren 2 uur van tevoren zelfs niet in de gaten dat het westen er met zo'n klapper vandoor zou kunnen gaan.
Aan de lucht lijkt niets te mankeren. Steeds een sluierbewolking met een zonnetje dat er doorheen komt, bij weinig wind, wat resulteert in een vochtige warme lucht. Dit voelt aan als zo'n typisch weertje waar gedonder uit kan komen. Ik zie hier verder ook alweer wat van die donkere stapelwolkjes tussen de sluierwolken door groeien. Gedonder zullen deze wolken die ik hier zie waarschijnlijk niet geven daar ze snel de zee op drijven, maar als dit soort wolken in het binnenland ook te zien zijn (en als ik de andere berichten zie klopt dat wel), dan is er best nog wel wat mogelijk.
Gisteren was het rond het einde van de middag ook nog op veel plekken 20+ en voelde het zelfs wat klam aan. Dat is nu absoluut niet meer het geval en de lucht zit momenteel potdicht van de buienrestanten. Geen ideale situatie voor eventuele onweer wat nog zou moeten gaan ontstaan. Duitsland daarentegen heeft weer eens de hoofdprijs, mede omdat het daar nog wel rond of net boven de 20 graden is.