HET GROTE ONWEER KLETS- & KLAAGTOPIC
Hier ben je welkom om te kletsen over alles omtrent onweer, natuurlijk kan je ook een eigen kletstopic aanmaken in de Kletscorner Donders & Bliksems. Klagen is hier toegestaan, maar hou het netjes.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Welkom!
Helaas is het (nog) niet op alle mobiele apparaten mogelijk om foto's te plaatsen. Een omweg is om in je mobiele browser bij instellingen aan te geven dat je de website als desktopversie wilt bekijken, bij Android bijvoorbeeld kan je rechts bovenin op de 3 puntjes drukken (instellingen) en dan "Desktopsite" aanvinken. Nu krijg je wel de mogelijkheid om afbeeldingen te uploaden, net als dat je dat op een desktop krijgt. Nadien overigens wel weer even "Desktopsite" uitvinken.
We hebben het in onze planning staan om het uploaden van afbeeldingen op mobiele apparaten te optimaliseren. | Gewijzigd: 4 april 2018, 14:10 uur, door Onweer-Online.nl
iedereen gooit en smijt met prognose-kaarten (vele!!) computermedellen, enz., heel goed (ik zit al vanaf van morgen de ontwikkelingen te volgen)..
maar we verliezen op deze manier de "fysica" van de weerprocessen.....
mijn berichten passen meer in het berichten forum.. maar die vind ik ook niet zo objectief.....
Hier bliksem activiteit rond 22.00 uur
Hier bliksem activiteit rond 22.00 uur
Bedenk wel dat dat slechts een verwachting van een model is en het zó nauwkeurig voorspellen van de locatie van bliksemactiviteit zeer lastig gaat.
Östgewitter hebben we niet zo vaak en niet zo snel, maar de laatste jaren zitten we er steeds een beetje in de buurt of is het er een kee rvan gekomen, maar ook toen was het zwaarste eruit helaas. Hoe anders was dat bijna 10 jaar geleden alweer op 31 mei 2008?
Op koers met Arnhem ligt het onweer helaas al niet meer . Zou best willen meerijden. (Net na het moment van tiepen hoor ik ineens een zware dreun, ik voelde hem zelfs trillen. Maar niet te zien op radar of bliksemdetectie?) :O. Waarschijnlijk uit het plaatsje Eudem in Duitsland, dat ik hoorde.
22:41 nu ineens bliksem bij de grens onder Nijmegen en Emmerik. Wellicht onweercel in ontwikkeling.
22:43 Het ontploft overal in Duitsland en OZO Nederland. Onweer bij Borken-Winterswijk zou wél op koers met Arnhem liggen. (Edit). | Gewijzigd: 10 april 2018, 22:55 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21