Een schitterende lentedag dus
| Gewijzigd: 8 april 2018, 18:38 uur, door reedtimmer
Hier 2 foto's van de blikseminslagen van deze dagen, een van ver af en een meer ingezoomd op waar ik woon, Breda. (de boven- en onderranden kunnen helaas niet weg worden gesneden.)
1: Blikseminslagen van ver weg.
2: Blikseminslagen meer ingezoomd op waar ik woon.
Hieronder een video die ik heb gemaakt met mijn telefoon van een inslag die niet heel ver weg van me vandaan plaatsvond.
Op woensdag 4 april trok er hier een hagelbui met enkele ontladingen over, waarvan de kern precies over me heen ging. Een auto alarm ging af en mijn weerstation had een neerslagintensiteit gemeten van maar liefs 115,2 mm/u! Ik was erg wild geworden van deze bui, zo'n heftige bui had ik nog nooit of zelden meegemaakt.
3: weerstation heeft 115,2 mm/u gemeten.
4: de wereld kleurde wit.
Hopelijk wordt dit jaar een super onweerseizoen. Het begin is al gemaakt! | Gewijzigd: 11 april 2018, 22:45 uur, door Tieske
Jan G kun je ook nog positiviteit in deze topics brengen krijg depressie van je jonguh word een positief
Tijd voor een blokeer knopje
Op de 4e april na is het steeds weer een net niet verhaal; Of er net onderlangs, of net uitgedoofd. Verder vanavond wel wat overig gedonder gehoord en bliksemlichten gezien.
Zoals op de 10e ook 2 CG's nog gezien, maar verder weg (beiden toen geel/roodachtig van kleur). Een toen in het Zuiden (richting Brabant) en die ander waar ik vandaag ook een inslag zag. | Gewijzigd: 12 april 2018, 23:14 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Een goede bui uit Duitsland is op de Bonn
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Was wel de bedoeling ja maar het echt lekkere weer is voorlopig alweer uitgesteld naar dinsdag.