Welkom in het lente waarnemingentopic
De meteorologische lente is van start en dus starten we weer met een vers waarnemingentopic, waar je, naast het meldboek op de homepage, terecht kan om jouw eigen actuele weersituatie te delen. Regen, hagel, onweer, wind, storm, etc.: deel het gerust, eventueel ondersteund met één of meerdere foto's.
| Gewijzigd: 1 maart 2018, 10:32 uur, door Joyce.s
Edit Joyce: filmpje erin gezet | Gewijzigd: 1 maart 2018, 11:43 uur, door Joyce.s
dit is een knappe te back setting met de afgelopen maandag nog 15 graden en nu gevoel van -15.
sneeuw hebben we niet gehad en dat is eigenlijk de hele winter al zo afgezien van een dagje met hooguit 1 cm.
nu maar kijken naar de lente
gr uitFryslan
Ik zie op de maximum temperatuurkaart van vandaag maar op weinig plaatsen een ijsdag is gehaald, terwijl het op veel meer plaatsen 0 tot -2 graden zou vriezen, maar gelukkig wel een ijsdag wel in onder andere mijn woonplaats maar "slechts" overal -0. | Gewijzigd: 17 maart 2018, 20:32 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Volg jullie al een aantal jaar zonder een reactie.
Alleen over de berichten over de max temp vandaag heb ik een vraag.
Ik heb heel de dag buienradar in de gaten gehouden en deze gaf voor mijn woonplaats Oisterwijk en omgeving een temp aan van min 2.
Nu lees ik dat alleen het midden van het land een ijsdag heeft gehad. Wordt dit dan op een ander hoogte gemeten?
Ik heb heel de dag buienradar in de gaten gehouden en deze gaf voor mijn woonplaats Oisterwijk en omgeving een temp aan van min 2.
Nu lees ik dat alleen het midden van het land een ijsdag heeft gehad. Wordt dit dan op een ander hoogte gemeten?
Het is pas in de loop van de nacht gaan vriezen in het zuiden. Daarom geen ijsdag.
Klopt, vanmiddag is bijna overal (met uitzondering van het noorden door invloed van de zon) de temperatuur onder nul gebleven. Alleen omdat het gisteren nog wel erg warm was in het zuiden was bijna overal in het zuiden en midden de temperatuur vannacht nog boven nul, daarom dus op veel plaatsen geen ijsdag.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
| Gewijzigd: 7 april 2018, 13:46 uur, door reedtimmer