Ik ben ondertussen al een weekje terug, maar nu pas wat tijd gevonden voor de foto's. Ik ga deze opsplitsen per locatie waar ik ben geweest en de komende dagen worden deel 2 en deel 3 ook gepost! Zal er ook wat videomateriaal proberen aan toe te voegen
Deel 1: Innsbruck & Nordkette
Gevlogen op Innsbruck (waar je trouwens in een uurtje staat) en van hieruit was mijn uitvalsbasis. Eerst dag onmiddellijk richting de Nordkette gegaan (bergketen vlak aan Innsbruck). Met 1 tandrandbaan en 2 kabelbanen ben je in zo een 20-tal minuutjes vanuit het centrum van de stad tot op 2300 meter hoogte!Het was een prachtige zonnige dag, tot ik natuurlijk boven was toen er wolkenvelden kwamen opdagen:
Toen ik terug afdaalde richting 1900 meter hoogte kwam de zon er gelukkig weer door wat de foto's toch nog altijd iets mooier maken:
Zoals je kan zien, overal dikke pakken sneeuw, er lag tot ongeveer 250cm aan sneeuw
Deel 2: Seefeld in Tirol
Goed, tweede dag in Oostenrijk en dus ook nog maar eens richting sneeuw aangezien de vrij zonnige voorspellingen! Ditmaal tot in Seefeld gegaan vanwege de uitstekende wandelmogelijkheden. Getrokken wandelwegen zijn wel heel handig als er pakken sneeuw liggen en deze zijn in overvloed aanwezig in en rond Seefeld. Ook heel wat langlauf mogelijkheden net zoals de gebruikelijke skipistes.
De dag begon nog met wat flarden bewolking, maar de pakken sneeuw waren genieten!
Mooie tocht gedaan van een dikke 15km (tot op ongeveer 1.300 meter hoogte) langs verschillende kleine meren, alleen kwam ik er pas achter dankzij google maps dat ik midden op een van de meertjes stond Ondertussen ruimde de zon meer en meer de bewolking op
Dan op de terugweg naar Seefeld nog heel wat platen geschoten, hieronder een kleine selectie:
Kon het niet laten om ook wat sluikreclame te voorzien onderweg
Afsluiten deden we dag natuurlijk een lekker drankje in de zon, genieten was het!
Binnenkort het derde deel!
Deel 3: Zugspitze
Tijd voor het derde deel! Aangezien er redelijk wat bewolking werd voorspeld, was het lastig kiezen waarnaar toe. Toch maar het risico genomen om richting de Zugspitze te gaan op de grens Oostenrijk-Duitsland in de hoop om toch boven de bewolking uit te komen.
Wel ik had geluk! Het was nipt, maar zat toch in de zon Nu en dan trokken er wel nog wolkenvelden nog over de top waardoor de -12 die er al was opeens een stuk kouder aanvoelde. Ik zou er ook wel eens naartoe willen als er eens amper sneeuw ligt, want nu zie je niet eens dat er pakweg een metertje of 4 sneeuw ligt
Zoals ik al zei: bij het begint van de middag trokken er nog enkele wolkenvelden over wat ook wel mooie beelden opleverde met soms wat optische verschijnselen.
Naarmate de middag vorderde waren er minder en minder wolken die nog over de top kwamen en scheen de zon volcontinu.
Om uiteindelijk te eindigen met een staalblauwe hemel!
Ook nog wat poolsneeuw kunnen waarnemen die heel af en toe tevoorschijn kwam (wat een prachtig fenomeen is dat toch!). Een meer dan geslaagde trip en een fantastische 4-daagse gehad. Is zeker voor herhaling vatbaar!
Dit was dan ook het laatste deel van de foto's, er komen nog enkele filmpjes aan waar ik zo snel mogelijk werk zal proberen te maken.
Stay tuned
En toen was het terug naar het warme (hoewel ik werd verwelkomd door 5cm sneeuw) België