Ha! Hij is toch gefotografeerd!, dit moet dezelfde zijn geweest die ik heb gezien vanuit Schiphol Oost, was zo kort dat nadat ik mijn camera had gehaald hij alweer weg was!
;D !
Lots
Wie weet over een paar jaar, hebben wij ook van die grote tornado's :- Rare gedachte
Helaas is de foto boven de enige die ik kon maken, gezien ik de eerste 2 minuten met mn mond open op het balkon heb staan staren voor dat ik met het idee kwam die camera te pakken! Enne Yana, van mij mogen het er wel meer zijn, deze doen niet veel hoor....
of je moet erg gehecht zijn aan je eisje, die eet ie namelijk nog wel op
Wie weet over een paar jaar, hebben wij ook van die grote tornado's :- Rare gedachte
Dont you worry Yana!
Dit soort iniminihoosjes komen elk jaar wel een paar keer voor, vooral boven water (ijselmeer!) eind van de zomer, begin herfst.. het is echt niet zo dat ze nieuw zijn voor Nederland, het is eigenlijk een vrij normaal verschijnsel bij heel onstabiel weer zoals de afgelopen week. Alleen in deze tijd van internet en digitale camera's hoor en zie je er veel meer van dan voorheen, ook denk ik dat "het weer" een steeds populairder onderwerp is geworden door alle aandacht voor klimaatverandering en zo, meer mensen weten meer van het weer en herkennen een windhoos ook als zodanig. Nog niet zolang geleden had, op een paar liefhebbers na dan, vrijwel niemand er oog voor.
Een week of wat geleden werd de tornado die een wijk in Tricht 30 jaar geleden verwoest heeft herdacht, dat was wel een bijzondere, omdat deze zo groot en verwoestend was (F3/F4 schat men nu), maar elk jaar heb je wel van die berichten van omgewaaide bomen, in de lucht gezogen tenten enz.
Geen paniek dus, het is redelijk normaal voor Nederland.
Lots