Dat is niet wat ik bedoelde, de trend lijkt te zijn dat de dooiaanval steeds iets word uitgesteld, en dat de leden meer en meer kiezen voor een oostelijke stroming....naar mijn mening zijn de berekeningen vanaf +144 uur niet tot nauwelijks te vertouwen op het moment?
De grens met de veel koudere lucht blijft in de buurt dus zoekt de stroming weer de noordhoek op dan kan de kou zich volgende week via de achterdeur van de lagedruk maar zo weer tot over Nederland uitbreiden. Deze mogelijkheden worden zowel door het GFS als ook ECMWF ook weergegeven. Ik denk dat we de komende dagen eerst eens moeten afwachten, vanaf zondag wordt het allemaal erg onzeker door de Luftmassengrenze net ten noorden van Nederland!
EC12 oper voor dinsdag | Gewijzigd: 28 februari 2018, 21:26 uur, door Alpenweerman
Koude woensdag
Ook de maxiumtemperatuur was bijzonder vandaag. Op zeven KNMI stations in het oosten en noorden van Nederland vroor het hele dag matig (lager dan -5,0'C). De laagste maxiumtemperatuur werd gemeten in Twente (-6,0'C) en de hoogste in Westdorpe (-1,4'C).is of zijn er niet meer winters zo gebleven uit vroegere tijden
de record,s die nu geneuvelt zijn kwamen ook uit 1909
en wat ik kan vinden waren er meer winters , eerst dooi aanval { wat we nu denken} en dan nog 2 week winter ?