ja, ongedierte , kijk maar eens in Finland na elke winter, het stikt daar van de muggen.
En daar ga ik zeker niet heen voor de wintervakantie...
Het ongedierte kan beter tegen de kou dan ik...
Gelukkig heeft GFS er zin in op de wat langere termijn.
Hmm, ik zei gistermiddag in de chat dat we run na run bleven zien dat het in de tweede helft van volgende week weer warmer ging worden. Ik meen toch duidelijk dat ik de Noordoostenwind van voren kreeg. In ieder geval geen bijval. | Gewijzigd: 22 februari 2018, 13:35 uur, door Sven
Maar gun de winterliefhebbers (waaronder ik) ook even hun plezier, tot nu toe is het voor hen een redelijke rampjaar geweest
ja, ongedierte , kijk maar eens in Finland na elke winter, het stikt daar van de muggen.
ga niet echt op
gr uit Fryslan
dat zijn de muggetjes uut de benelux ,die gaan daar dan op vakantie
Men heeft ook al de term ijsbeer genoemd op Meteo Group. En meeste koud komt uit het noordwesten.
Wordt hier allemaal heel mooi uitgelegd:
Volop zon hier hoor. Maar in het NO zou wat bewolking hangen zei men van te voren al.
Het is natuurlijk maar waar je het weerbericht volgt Alpenweerman heeft hierover reeds gepost in het discussietopic en ook KNMI had dit reeds gisteren gemeld.
Stukje uit de laatste guidance:
SC velden in het noorden en noordoosten, gekoppeld aan vochtvelden bij genoemde occlusie. Het geheel beweegt met de occlusie/vore naar het west- zuidwesten en is aan oplossing onderhevig. In de avond en nacht naar vrijdag kunnen er in het noorden zeer lokaal enkele flarden ST voorkomen.
Hier lichte sneeuw! Blijft niet liggen.
Bert
Volop zon hier hoor. Maar in het NO zou wat bewolking hangen zei men van te voren al.
Ik keek 24 uur eerder op weerplaza en daar stond voluit zon voor de hele week. En ja, specifiek voor mijn woonplaats. Niets over 'wat bewolking'. Ook niet 'lichte bewolking'. Het was hier vandaag zeer zwaar bewolkt en het heeft zelfs enige tijd gesneeuwd.
Ik wil niet 'mopperig' overkomen. Maar het valt mij gewoon op dat de verwachtingen er het laatste jaar echt vaak gigantisch naast zitten. Niet van
- Volop zon -> enkele wolkvelden
maar
- Volop zon -> Diep donker grijze lucht zover het oog kan zien, met neerslag.
Andersom gebeurd het trouwens ook zo vaak. Het gaat dus niet alleen maar om een teleurstelling, ik word ook vaak genoeg positief verrast. Het gaat mij meer om het gevoel dat de kwaliteit van de verwachtingen beneden maats zijn. Ik vertrouw er niet meer zo op als dat ik 10 jaar geleden deed.
Ik heb de website van het KNMI niet bezocht gisteren. Maar als zij 'zeer lokaal' zeggen. Waarom is het dan gewoon van 's ochtends tot 's avonds zwaar bewolkt zo ver het oog kan zien en sneeuwt het zelfs flink door midden op de dag? Dat is toch niet 'zeer lokaal' of 'een paar wolkenvelden'? | Gewijzigd: 23 februari 2018, 00:33 uur, door Dominique de Graaff
Andersom gebeurd het trouwens ook zo vaak. Het gaat dus niet alleen maar om een teleurstelling, ik word ook vaak genoeg positief verrast. Het gaat mij meer om het gevoel dat de kwaliteit van de verwachtingen beneden maats zijn. Ik vertrouw er niet meer zo op als dat ik 10 jaar geleden deed.
Ik heb de website van het KNMI niet bezocht gisteren. Maar als zij 'zeer lokaal' zeggen. Waarom is het dan gewoon van 's ochtends tot 's avonds zwaar bewolkt zo ver het oog kan zien en sneeuwt het zelfs flink door midden op de dag? Dat is toch niet 'zeer lokaal' of 'een paar wolkenvelden'? Hangt er beetje vanaf waar je de verwachtingen bekijkt natuurlijk Zoals vandaag stonden die wolkenvelden er in en ja, als je dan pech hebt en het valt slecht zit je er een hele dag onder Tip: lees de guidance van het KNMI, deze bespreekt de verwachtingen tot +48u en wordt 3 maal per dag van een update voorzien
ga niet echt op
gr uit Fryslan Net zoals de meeste dieren daar, hebben die zich aangepast aan de omgeving.
Zelfs tussen de Nederlandse en Belgische grens zit al verschil tussen kwa dieren.
Zo koeren Belgische duiven bijvoorbeeld, net iets anders dan de Nederlandse.
Nou is het natuurlijk niet zo dat je direct op de grens een compleet ander flora en fauna bestand heb.
| Gewijzigd: 23 februari 2018, 10:48 uur, door tukkerjasper