Ik volg dit forum regelmatig en geinteresseerd, doch het gebruik van dat stoplicht doet naar mijn mening afbreuk aan de kwaliteit van de waarnemingen en uitleg. Een stoplicht heeft naar mijn mening ook de verkeerde associatie, omdat het een status weergeeft i.p.v. een voorspelling. Een barometer zou beter passen bij een voorspelling van het weer (luchtdruk), maar die bestaat al.
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten. | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:28 uur, door Sven
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten.
Haha, helemaal mee eens. Wat een flauwe kul dat stoplicht zeg; Hoort m.i. thuis in het winter kletstopic. Verder uiteraard iedereen nog steeds veel dank voor het posten van alle relevante kaarten en mooie overzichten! | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:28 uur, door Sven
Maar wat een prachtige blokkade zeg (als het zo blijft)! Eindelijk kunnen de schaatsen uit het vet...hoewel....mijn dochter van zeven heeft geeneens schaatsen..
Ik volg dit forum regelmatig en geinteresseerd, doch het gebruik van dat stoplicht doet naar mijn mening afbreuk aan de kwaliteit van de waarnemingen en uitleg. Een stoplicht heeft naar mijn mening ook de verkeerde associatie, omdat het een status weergeeft i.p.v. een voorspelling. Een barometer zou beter passen bij een voorspelling van het weer (luchtdruk), maar die bestaat al.
Verder lof voor de posters van alle weerkaarten en besprekingen; het geeft een goed beeld van hetgeen we kunnen verwachten.
Er staat duidelijk een verwachting boven in al mijn posting en onderaan de stoplicht. Er zijn hier meer dan 10.000 leden waarbij de 1 wat meer kaarten kan lezen dan de andere. Er is een groot deel die hier wel zijn profijt uit kan halen, en er is een deel die dit onzin vind prima. Of gewoon mensen die hier even snel aanwaaien en willen weten wat het doet. Daarvoor is de stoplicht en dat staat ook netjes en duidelijk onderaan beschreven.
Maar dit is o.a 1 van de reden's waarom Calliep ooit deze stoplicht een leven in heeft geblazen.
Geknipt uit de stoplicht uitleg:
Extra uitleg stoplicht : ik gebruik dit tooltje om de snelle lezers een hoop tekst lezen te besparen zodat je op een snelle manier kan zien of we winters blij worden.
Met dank aan Calliep:
En even voor de goede orde die stoplicht blijft gewoon gepost worden. | Gewijzigd: 2 februari 2018, 11:59 uur, door Tatanka
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/189850/Automobiliste-laat-zich-verrassen-door-sneeuwval-en-glijdt-van-de-weg
Als het aan de klimaatdienst van de Nos of Rtl4 ligt, dan lijkt dat van wel....
Elders zijn zij blij met meer stookkosten,de enegie bedrijven lachen zich rot.
wat ongelukken betreft vald het nog mee toch?? deze winter is wat(winterweer)betrefd voor liefhebbers ruk.
winter en witerweer zijn dan wel apparte dingen,maar wordt wel eens vergeten.
ik zit lekker gunstig en zoals onze weerman van de regionale tv zender al vanavond vertelde zit er absoluut geen vorstperiode in of aan te komen dus hij zegd de schaatsen mogen in het vet blijven,ben blij dt gekwakkel en 3 maanden dreiging van (winterweer) deze maand over is ook al kent het aankomende jargetijden ook zijn grillen.
Hi Marc,
Op dit moment is er nog weinig nuttigs te zeggen over de weervoorspelling voor de Eiffel over 10 dagen. Is namelijk simpelweg gewoon te ver weg nog. Een handige site voor de weersvoorspellingen in Duitsland vind je >> hier <<
De nacht van dinsdag op woensdag was de koudste februarinacht in zes jaar. ,,Ook komende nacht kan het zo'n -7 graden worden", vertelt Raymond Klaassen van Weerplaza. Binnenlandredactie 07-02-18, 07:53 Laatste update: 08:27
Afgelopen nacht daalde de temperaturen aan de grond tot onder de -10 graden. Sinds 2012, toen minima werden gemeten van ruim -20 graden, is het in februari niet meer zo koud geweest in Nederland.
Hoewel het komende nacht nog flink kan gaan vriezen, is de echte kouperiode volgens Klaassen van korte duur. Schaatsen op natuurijs zit er waarschijnlijk dan ook niet in. ,,Al zal een enkele waaghals het misschien proberen."
tot die tijd ander weer nieuws.
Hallo Marc,
Ik denk dat je het beste het Ardennen topic kunt volgen.
Het ziet er vooralsnog niet slecht uit voor de (hogere) Eifel.
Dit ens is voor 425m hoogte. Als je naar Landal gaat zit je boven de 500m.
| Gewijzigd: 7 februari 2018, 10:23 uur, door Stefanv
Hallo Marc,
Ik denk dat je het beste het Ardennen topic kunt volgen.
Het ziet er vooralsnog niet slecht uit voor de (hogere) Eifel.
Dit ens is voor 425m hoogte. Als je naar Landal gaat zit je boven de 500m.
Edit Joyce: afbeelding eruit gehaald
Hoi Stefan, We gaan nog maar eens een poging doen in de eifel haha. Vorige maand in de Ardennen was een beetje een flinke tegenvaller. We gaan inderdaad naar Landal Wirftall. Zal de ardennen topic er weer bij pakken, bedankt. | Gewijzigd: 7 februari 2018, 12:58 uur, door Joyce.s