Volgens de eerste meldingen is er vooral veel materiële schade en daardoor hebben de hulpdiensten opgeschaald naar GRIP 1. Er zouden 20-40 huizen beschadigd en meerdere kassen beschadigd zijn. Over gewonden is nog niks bekend.
Westland - Door windhoos in s-Gravenzande en omgeving meerdere daken/ramen van woningen en glastuinbouw beschadigd. Nadere informatie volgt.
— Brandweer Haaglanden (@Brandweer_HGL) 14 september 2017
's-Gravenzande - #Windhoos is enorm in her breeje durp wat een ravage vele huizen en tuinen beschadigd pic.twitter.com/2pXuiC3DLu
— Westlandreport (@WESTLANDREPORT) 14 september 2017
In verband met windhoos over s-Gravenzande Grip 1 situatie afgekondigd. Paar tuinbouwbedrijven en zwik woningen getroffen pic.twitter.com/llRSjAlk4B
— Westlanders.nu (@WestlandersNu) 14 september 2017
Windhoos veroorzaakt grote schade aan tientallen huizen in 's-Gravenzande. Volg alles in ons liveblog: https://t.co/9N7zqYSh7n pic.twitter.com/mPJa1NLGMZ
— Omroep West (@omroepwest) 14 september 2017
| Gewijzigd: 15 september 2017, 11:57 uur, door Justin
Hier de enige vermelding van een omgewaaide boom die ik heb ontdekt bij deze windhoos
Ook boom Marsmanstraat #sGravenzande omgewaaid door windhoos. @omroepwest pic.twitter.com/tM5RJ27XNd
— Dennis Kranenburg (@kranenburg1) 14 september 2017
gaaap | Gewijzigd: 15 september 2017, 11:58 uur, door Justin
Hier de enige vermelding van een omgewaaide boom die ik heb ontdekt bij deze windhoos
https://twitter.com/kranenburg1/status/908331874145198080
gaaap
Als je mijn post had gelezen dan had je geweten dat er wat meer schade was dan een boom. 20-40 Huizen beschadigd en ook enkele kassen.
De Gemeente Westland meldt het volgende:
Windhoos treft Poeldijk en ’s-Gravenzande
Een windhoos heeft vanmiddag veel inwoners van Poeldijk en ’s-Gravenzande opgeschrikt. Dakpannen vlogen van huizen, een enkele boom is omgevallen en verschillende ruiten sneuvelden als gevolg van rondvliegend puin. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen.
De hulpdiensten waren snel ter plaatse om losliggend puin te ruimen en de brandweer heeft de daken geïnspecteerd om losse en kapotte dakpannen te verwijderen. Rond de 20 huizen hebben schade opgelopen, maar geen enkele woning was dusdanig beschadigd dat de bewoners niet meer naar huis konden.
Salvage ondersteunt de bewoners die schade hebben ondervonden nu bij de afhandeling hiervan. Schade in de openbare ruimte (omgewaaide bomen, losliggende tegels) kunt u online melden bij de gemeente of de app BuitenBeter.
#Westland Gz.. Wat plots een kas kan veranderen in een puinhoop Windhoos #schade Gelukkig geen gewonden pic.twitter.com/8RGUxdY36z
— HenkNieuws 2017 (@HenkNieuws) 14 september 2017
Stormschade na windhoos in 's-Gravenzande. pic.twitter.com/iu3Dieoxib
— Arthur Wensveen (@awensveen) 14 september 2017
Flinke stormschade in de maïs na de windhoos van gisteren... pic.twitter.com/U9qoSB1eMY
— Sander Thus (@SanderThus) 14 september 2017
| Gewijzigd: 15 september 2017, 12:14 uur, door Justin
Ik was btw nabij de Tinq (Tankstation) | Gewijzigd: 15 september 2017, 19:13 uur, door BjornOnweer
Red Sky @ Night show us the lightRed Sky in the morning Sailors take warning.
Als je mijn post had gelezen dan had je geweten dat er wat meer schade was dan een boom. 20-40 Huizen beschadigd en ook enkele kassen.
Ik hbe je post ook gelzen maar de schadebeelden die ik zie zijn niet zo uitzonderlijk voor een flink windveld... Ik heb beelden gezien van de vorige storm met veel meer schade..
Ik was btw nabij de Tinq (Tankstation)
Of toch een windhoos? Want als je deze beelden bekijkt doet het smalle schadespoor mij denken aan een windhoos
Bron afbeeldingen: Rik de Koning/regio15.nl