[url]pce-fws 20 https://www.pce-instruments.com/dutch/meettechniek/meetapparatuur-voor-alle-parameters/weerstation-pce-instruments-weerstation-pce-fws-20-det_895297.htm[/url]
,toegegeven ding is niet de nieuweste, maar wel redelijk kompleet.
is het wat ?? ,ik ben nog steeds niets tegen gekomen wat doet wat ik wil (spul naar een custom webserver flushen) | Gewijzigd: 17 augustus 2017, 19:37 uur, door spatieman
ding net besteld, alles wat ik vind kan ik niet op een pc aansluiten.
tevens ook gekeken naar die weather display meuk, echt ?
betalen voor de software om de data live bij hun te krijgen, en ook nog eens bekijken om de data van andere te mogen zien hoe het weer is.
hoop dat er andere alternatieven zijn, apletje hier naar onweeronline zou leuker zijn.
ding zal dus in de loop van de week goed getest worden.
Documentatie was waazig, verkeerde taal, de docu van internet gedownload en die was wel ,voor zo ver als goed.
alleen,, De sensoren wilde het eerste uur niet kleppen met het station, en opeens, its alife !
de software ziet er basic uit, hoop dat er andere software is die ook werkt ,en wat meer laat zien.
De WH1080 sofrware zou ook moeten werken, dat moet ik nog testen.
hopelijk worden de foto's zichtbaar die ik toevoegde.
word vervolgt dus.
2e ftp server opgezet, data word iedere 4 minuten geupload, de "live" windrichting data iedere 30 seconden.
nadeel: bij firefox kan ik geen gebruik maken van de "realtime winddata" ,denk dat ik hier iets te veel aan de plugins geknevelt heb.
nadeel: de HTML template zijn niet voorzien van een auto update functie, dus dat moet er nog in gebakken worden.
nu wachten op een regenbui en een lekker windje.
word vervolgt. | Gewijzigd: 2 september 2017, 10:32 uur, door spatieman
Hoe werkt het ding.
Nou, behoorlijk goed naar mijn mijn meening.
hoewel de origenele software ook werkt, maak ik gebruik van cumulus, Deze heeft heel wat meer opties
er wordt iederekeer als de gegevens opgehaald worden ook een file aangemaakt waar alle waardes instaan die geimporteerd worden
(vermits geupload naar de webserver) door externe applets, en ja dat werkt.
een van handmatige acties is de file naar mijn linux machine copieren waar MRTG een leuke database aanmaakt met grafieken
die het verloop van diversen meetingen laat zien.
het applet van weather34 werkt in dit geval perfect voor openbare publicaties.
mrtg voor intern.
bij onweer slaat dus de ontvanger op tilt.
leuk ding, ja, electrische ontlading van buiten gevoelig, ja..
zelf als ik het ding niet aangesloten heb op de pc.
aanrader, als je er zin in hebt bij onweer steeds de stekker te willen trekken, nee..