Mijn inziens heeft het te maken met ongelukkige timing van triggers of ingrediënten zijn in mindere mate aanwezig om het tot stevig onweer te laten komen. In Duitsland valt het simpelweg allemaal wel goed. Het had net zo goed wel goed kunnen vallen voor de Benelux. Dit is gewoon pech hebben, daar doe je niks aan.
Mijn inziens heeft het te maken met ongelukkige timing van triggers of ingrediënten zijn in mindere mate aanwezig om het tot stevig onweer te laten komen. In Duitsland valt het simpelweg allemaal wel goed. Het had net zo goed wel goed kunnen vallen voor de Benelux. Dit is gewoon pech hebben, daar doe je niks aan.
Daarnaast vond het onweer van afgelopen dinsdag uiteindelijk ook 200-300 km zuidoosterlijker plaats dan verwacht. Nog steeds Duitsland, omdat het een stuk groter is dan Nederland. Als dit in Nederland het geval is, valt alles buiten de landsgrenzen. Hetzelfde geldt voor mensen die zeggen ''het onweer is op een andere plek altijd zwaarder dan hier''. Het is natuurlijk nogal logisch dat onweer vaker op een andere plek voorkomt dan precies boven de eigen woonplaats of zelfs huis.
Nee hoor, de zware exemplaren zijn zeldzaam in Nederland, eens in de zoveel jaar krijgen wij te maken met extreem noodweer, van het kaliber van afgelopen maandag. Dit is een mager jaar qua zwaar onweer, maar het zou zomaar kunnen dat we in augustus of zelfs nog in september zwaar onweer krijgen, of iig sommige van ons, en anders volgend jaar weer. Duitsland en Frankrijk zijn logischerwijs meer vatbaar voor extreem weer. Maargoed, ik zit echt niet te wachten op grote hagelstenen en continu cg's, al is dat natuurlijk wel het mooiste aan onweer.
https://www.skylinewebcams.com/en/webcam/hrvatska/istra/umag/umag.html
Edit Joyce: Link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 7 augustus 2017, 09:31 uur, door Joyce.s
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
edit svenne: zie bericht hieronder en weerbericht dat veranderd? dan zijn ze goed bezig want dan zijn ze aan het nowcasten zoals iedereen hier vaak zit te doen | Gewijzigd: 9 augustus 2017, 10:40 uur, door Sven
Nee, dat worden verregende uren met nauwelijks 20 graden denk ik. Hier is de zon al een poosje half schuil. Misschien dat de temperatuur pas stijgt NA het regengebied, en er dan wellicht nieuwe buien ontstaan? Maar 28 graden...? Nee, dat geloof ik niet. | Gewijzigd: 15 augustus 2017, 09:35 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21