Dit is het klaagtopic, en idd hebben wij hier in Middelstum gewoon erg weinig onweer. En daarmee bedoel ik onweer en geen weerlicht. Maar gelukkig heb ik inmiddels een medeklager gevonden waarmee we binnenkort in Duitsland gaan chasen!
Wachten op de volgende onweersdag.
ik vraag mij af met de nodige dompers hier dit jaar of die pluk bewolking serieus genomen moet worden.
Voor mijn woonplaats op de radar 14 daagse staan er voor vandaag en morgen onweersicoontjes.
wordt/is dat gebiedje actief of loopt het weer met een sisser af..
de piek slaat uit naar zwaar maar kan nog veranderen.ga de zandzakken vast uit de schuur hale whahaha.
ook precies de rode pit die er over gaan trekken.misschien verder nog iets te beleven en het tekort zal nu wel eens ingelopen zijn
aankijken wat er verder nog ga komen met de buien die aangekondicht worden.
Er is wel een klein beetje iets te horen ver weg, maar heel zachtjes. Het is bij lange niet zo spectaculair zoals het op radar lijkt. Donker is het ook niet. | Gewijzigd: 30 juli 2017, 16:27 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
stukje van www.estofex.org:
Extended Forecast
Valid: Tue 01 Aug 2017 06:00 to Wed 02 Aug 2017 06:00 UTC
Issued: Sun 30 Jul 2017 18:01
Forecaster: TASZAREK
*** This extended forecast was issued to highlight a possibility of severe weather outbreak in the corridor from CNTRL France up to N Poland, an update to level 3 is possible ***
Please note that due to a lead time of 2 days, 50% lightning probability line was not drawn.
SYNOPSIS
On Tuesday, a warm, moist and highly unstable tropical airmass will be covering most of SW, CNTRL and S Europe. In the corridor from SW France, through Benelux and up to Lithuania, a quasi-stationary frontal boundary will be dividing aforementioned airmass from much cooler polar air over NW France, British Isles and Scandinavia. Due to decent horizontal thermal gradient, a strong jet will be stretching from Iberian Peninsula up to W Russia, providing a broad overlap of high shear and moderate to high CAPE environment. Whole circulation will be driven by a large ridge over SE Europe and low over N Atlantic. Thunderstorms capable of producing extremely severe weather including tornadoes, very large hail, damaging wind gusts and heavy rain are predicted to initiate on the warm side and along the boundary in the early afternoon hours.
Zo heel ver ligt Zutphen niet van de grens af dacht ik. Een mooie gelegenheid om de beste buien die volgens jou nét buiten de landsgrenzen gaan ontstaan een bezoekje te brengen | Gewijzigd: 31 juli 2017, 20:42 uur, door reedtimmer