Ik als lurker zal je bijdragen in de toekomst dan misschien missen maar hoop op de kleine kans is dat je blijft bijdragen.
Misschien moeten we kijken of er een groter moderatieteam kan komen, ik wil daar wel wat tijd in steken.
En idd zijn er toch vele lurkers (incl. mij) die heel vaak gewoon kijken wat je zegt, daarvan leren maar toch grotendeels hun bek houden (en mijn vriendin weet nu ook wat CAPE betekend en dat waardes >4000 j/kg er niet zo vaak zijn…).
Kijk, ik kan aan de kansentopics (nog) geen waarde toevoegen, dus spam ik daar niet. Dus zie je mij, en ongetwijfeld heel vele andere mensen, gewoon niet posten of jouw boodschappen op social media sturen. Maar wij waarderen wel jouw uitleg - en natuurlijk ook de posts van anderen die waarde aan de kansentopics toevoegen!
Dus bij deze ook eens dank je wel voor je moeite, of je nu wilt doorgaan of niet.
Ron
Het is goed zo ik ga me zelf nou meer en meer richten op Chasen, en weer zelf gaan genieten van eventuele onweer.
Ook Helga van Leur is er mee bekent.
De hitte speelt mensen parten. Vooral de twitteraar die RTL-weervrouw Helga van Leur ernstig bedreigde omdat hij zich niet kon vinden in haar weersvoorspelling.
Helga laat via Twitter weten niet goed te weten wat ze moet doen. “Zucht. Zo jammer… #socialmediaterreur Wat nu?!”
'Weerman' Ashoka, alias Winterexpert, beweert op Twitter een betere voorspelling van het weer te kunnen maken en zet zijn woorden kracht bij met allerlei pittige bedreigingen aan het adres van Helga. Hij vindt haar maar een overbetaalde Farizeeër die er niets van snapt. En dat drukken wij het nog voorzichtig uit…
Ah jah, die 'weerman'. Iedereen die ooit maar iets over weersvoorspellingen op Twitter zet, krijgt met hem te maken. Waaronder ondergetekende.. Ga je er tegenin wordt je hele gezin/familie erbij gehaald. Bizar dat zulke figuren vrij spel blijven houden op social media..
Mijn steun heb je. Voorspellingen opstellen is opzichzelf leuk en veel lezers vinden ze leerzaam om te lezen. Ze worden ook zeker gewaardeerd. Alleen als het door de agressieve houding van een groep leeghoofden niet meer te houden is en de voldoening daardoor verdwijnt, dan houdt het gewoon op. | Gewijzigd: 19 juli 2017, 23:13 uur, door Sven
Aantal onweersdagen 2023: 17
Aantal onweersdagen 2022: 21
Aantal onweersdagen 2021: 16
Aantal onweersdagen 2020: 17
Aantal onweersdagen 2019: 22
Aantal onweersdagen 2018: 26
Aantal onweersdagen 2017: 12
Aantal onweersdagen 2016: 20
Aantal onweersdagen 2015: 14
Ik kan zelf ook heel teleurgesteld zijn. De laatste jaren onweert het bij mij in Zwijndercht (zuid westen) vrijwel nooit meer. Wanneer er dan over een kans gesproken wordt op zwaar onweer voor jou regio, dan groeit toch steeds weer de hoop. Vooral wanneer dit door alle gerenomeerde meteo instellingen bevestigd wordt, dan wordt die voorzichtige hoop een reële kans. Wanneer je op de bewuste dag dan ook leest dat "het gehele land wel met een vorm van slecht weer te maken krijgt" dan wordt het een zekerheid. Dit kan en mag niet meer misgaan. Op een dag als vandaag ga ik dan ook vroeger naar huis (gewoon, om niks te missen). Ik doe snel wat boodschappen en eet iets makkelijks, zodat ik de rest van de middag achter mijn computer door kan brengen en lekker naar de lucht kan turen. Zojuist (22:00) regende het hier licht uit dunne bewolking met daarachter weer heldere lucht. Voor mij het teken dat er niks meer komt. Dit was het, probeer toch maar te slapen. Ik baal dan echt heeel, heel erg!
Ik kan ook heel jaloers worden. Op regio's waar kansen vaker resulteren in echt onweer. Ook daar is er misschien vandaag niets gebeurd, maar de volgende keer is het gewoon weer raak. En sommige goed bedoelde uitspraken van mensen kunnen ook wel eens verkeerd vallen. Zo schreef vroeger eens iemand op de site aan mij: "maar je kan toch ook genieten van de berichten van mensen die wel onweer hebben gehad"
Maar ongenuanceerd boos worden op iemand die altijd zijn uiterste best doet en ook nog eens hoogwaardige weerartikelen schrijft, dat gaat er bij mij niet in. En Tatanka, zoals je leest, geldt dit voor vrijwel alle onweerliefhebbers op deze site. Wij staan boven dit soort "wezens" en jij helemaal. Dus ook voor jou, probeer wat te slapen.
Tot zover mijn mening, hoewel ik er niet van hou om oude koeien uit de sloot te halen. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 00:08 uur, door Sven
Op Texel is het windstil (dat is vreemd..) en nog steeds 20.9 graden (ook vreemd op dit tijdstip). De verwachtingen zeggen restjes regen voor morgen, maar we zien wel. Normaliter is het gezegde: voor de langste dag neemt de zee, na de langste dag geeft de zee (boerenwijsheid "hier").
Beetje nattigheid kan hier geen kwaad, "we" hebben hier sinds februari de minste neerslag gehad van heel Nederland - het is gortdroog.. Roze "meer" anyone?
Edit: Vandaag in Woerden wel een pracht van een onweeersbui gehad. Kort maar krachtig, mooie CG's en beste donders. Duurde aleen maar een halfuur, waarna het weer beroerd benauwd werd... | Gewijzigd: 20 juli 2017, 01:00 uur, door EHTX
Vandaag dus (nog) geen onweer maar wel weerlicht. Van het onweer van de 19e in de avond heb ik nog wel gedonder gehoord en het was soms iets dichterbij, en het begon zelfs eventjes een paar keer licht te spetteren, maar niet lang en ook zacht. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 01:22 uur, door Wolkje7
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Hagel: 13
Onweer: 21
Ik zie wel wat lekkere buien en hier en daar wat onweer.
Elders ontstaat ook nog t een en ander dus wellicht....
Ik heb in t verleden vaker meegemaakt dat ik rond 1-2 uur in de nacht redelijk teleurgesteld bedwaarts ging, om rond half 6 in de morgen wakker gerommeld te worden...dus misschien moet ik maar naar bed. Edit: ik lig NET....FLITS...*rommel* | Gewijzigd: 20 juli 2017, 02:15 uur, door Hulk
Ondanks de beelden niet zo heel scherp zijn, zijn dit mijn allermooiste bliksemopnamen ooit qua bliksem, en sommigen achter een wolk ook en toch zichtbaar. Vooral trots op de onderste! Geweldig dat ik dit heb kunnen vastleggen, maar helaas niet in mega HD. Maar goed, beter zijn ze nog nooit gelukt in het donker (op 1 toevallige na) bij mij dus heb ik persoonlijk ook weer een mijlpaal bereikt. Erg veel waren er niet zo dichtbij. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 18:48 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
Thor las je verhaal Tatanka en knikte dat het goed was. Ik hoop dat je nog veel kansen blijft neerpennen!
Edit: Echt groot werk hebben we nog steeds niet gehad dit jaar. Nu sterft de bui in rap tempo helemaal uit, als een pudding in elkaar geblubbert. Wat een fars weer. En wéér op afstand wat de klok slaat. 2017 is gedoemd te mislukken wat onweer betreft met kleine situatie's met ook een mager aantal onweersdagen voor de laatste decade van juli :/. Maar we hebben dan ook niet echt een geweldige zomer tot nu toe sinds juli op de kalender staat. | Gewijzigd: 20 juli 2017, 04:59 uur, door Wolkje7
Velp 2018:
Velp 2017:
22 juli 2009
10 t/m 14 juli 2010
19 juni 2013, 27 juli 2013, 19 augustus 2013