zelfs al wordt het hier 50 graden dan komt er nog geen onweer
In Maastricht heb ik vanmiddag toch een aantal donders en bliksems mogen horen en zien, en er komt nog wat!
vooralsnog mag het geen naam hebben bagger dus tot nu toe.
Het Rotterdamsche anti onweerschild is weer geactiveerd. Maar net toch even een paar goede donders, helaas zitten we er niet in en is het allemaal noordelijk.
Volledige dagen met sneeuwdek: 7
Dagen met deels sneeuwdek: 2
Vaste sneeuw: 4 * Laatste 01-02-2019
Smeltende sneeuw: 1 * Laatste 02-02-2019
Hagel: 4
Velp 2018:
Smeltende sneeuw: 6
Vaste Sneeuw: 6
Hagel: 8
Weerlicht: 6
Onweer: 24 (1 onweersdag in Velp gemist toen ik in Duitsland was)
Velp 2017:
Dagen met sneeuwdek: 34 (waarvan 21 in januari, 6 in februari en 7 in december)
Vaste sneeuw: 12
Smeltende sneeuw: 6
Hagel: 13
Weerlicht: 6
Onweer: 21
zelfs al wordt het hier 50 graden dan komt er nog geen onweer
Helaas wel ja. Vantevoren ziet het er goed uit en uiteindelijk helemaal niks. Behoorlijk frustrerend, het hele jaar al
Onweersdagen 2014: 15
Onweersdagen 2015: 4 (Geen één keer goed onweer helaas)
Onweersdagen 2016: 9 (6x matig, 3x zwaar)
Onweersdagen 2017: 4 (3x licht, 1x matig)
Onweersdagen 2018: 2
Rolwolken/shelfclouds: 3
23-07-2013: dag om nooit meer te vergeten
23-06-2016: Blikseminslag om nooit te vergeten
Canon EOS 80D + Canon EF-S 18-135
Reeuwijkse Plassen (Elfehoeven) Reeuwijk
al dat de buien hier voorbij zijn. De hele avond gerommel gehoord en het zat aan alle kanten van het Eiland van Dordrecht.
Een harde klap op ca. 15 seconden van mijn waarnemingsplaats in Sterrenburg dus niet al te dichtbij.
Totaal ca. 3 mm regen dus ook niks. Ja en dat wordt hier allemaal code geel genoemd.
Het onweer hier in Dordrecht is werkelijk waardeloos en het lijkt wel of de rivieren de fut er grotendeels uit halen.
Op buienradar is perfect te zien dat de grote buienlijnen weer in Brabant zaten dus ten Z en ZO van Dordt en over Rotterdam
richting Utrecht. Op dit moment weerlicht ten NW en N van mijn waarnemingspunt, buiten het Eiland van Dordt.
De laatste bui die voor Dordtse begrippen wat voorstelde was op 30 aug 2015. Maar in Hardinxveld bijv. was het allemaal
veel heviger. Tot nu toe dit jaar zowat niks gehad hier. Wordt vervolgd......
al dat de buien hier voorbij zijn. De hele avond gerommel gehoord en het zat aan alle kanten van het Eiland van Dordrecht.
Een harde klap op ca. 15 seconden van mijn waarnemingsplaats in Sterrenburg dus niet al te dichtbij.
Totaal ca. 3 mm regen dus ook niks. Ja en dat wordt hier allemaal code geel genoemd.
Het onweer hier in Dordrecht is werkelijk waardeloos en het lijkt wel of de rivieren de fut er grotendeels uit halen.
Op buienradar is perfect te zien dat de grote buienlijnen weer in Brabant zaten dus ten Z en ZO van Dordt en over Rotterdam
richting Utrecht. Op dit moment weerlicht ten NW en N van mijn waarnemingspunt, buiten het Eiland van Dordt.
De laatste bui die voor Dordtse begrippen wat voorstelde was op 30 aug 2015. Maar in Hardinxveld bijv. was het allemaal
veel heviger. Tot nu toe dit jaar zowat niks gehad hier. Wordt vervolgd......
Bizar