Kans voor morgen zet ik pas morgenvroeg want is zwaar afhankelijk hoe 1 en ander omtrent de joekel van een MCS actueel doorkomt hier. Kan veel aan de warmte veranderen en daarmee ook onstabiliteit.
Er staat potentieel weer een dikke setting in de huidige kaarten. Maar daar word een evtuele doorkomst van dit niet in berekent.
Mi zal het MCS daar weinig aan toevoegen dan wel aan veranderen. Dit systeem zal in de nacht afzwakken. We blijven hoe dan ook aan de warme kant van het geheel (jet) door teruglopend koufront / warmtefront! De WLA (thermische vore) vanuit het zuiden lijkt dan, mede ondersteund door het laagje dat vai het ZO van de Britse Eilanden naar het NO de Noordzee optrekt, onvermijdelijk. Vervolgens dan koufront passage en afkoeling (nacht)
| Gewijzigd: 29 mei 2017, 00:24 uur, door Alpenweerman
Mi zal het MCS daar weinig aan toevoegen dan wel aan veranderen. Dit systeem zal in de nacht afzwakken. We blijven hoe dan ook aan de warme kant van het geheel (jet) door teruglopend koufront / warmtefront! De WLA (thermische vore) vanuit het zuiden lijkt dan, mede ondersteund door het laagje dat vai het ZO van de Britse Eilanden naar het NO de Noordzee optrekt, onvermijdelijk. Vervolgens dan koufront passage en afkoeling (nacht)
Je mag hem ook wel zetten hoor Johann slaap ik straks nog even paar uurtjes door. | Gewijzigd: 29 mei 2017, 00:31 uur, door Tatanka
Je mag hem ook wel zetten hoor Johann slaap ik straks nog even paar uurtjes door.
Laat het graag aan jou over Niels, mij veel te "complex". Daarnaast ook even ZZZZ en morgen natuurlijk nog veel meer ander (Alpenweer). Gaat in ieder geval een heel interessante dag worden morgen. Grüsse in die Nacht ...........
en op dit moment zou het in vlaardingen storten! Terwijl de zon schijnt | Gewijzigd: 29 mei 2017, 09:05 uur, door gurpo
bak energie in gezeten!
Ik las ergens iets over 1000km. Nu boven de belgische grens weer een fikse bui die er aan het groeien is.
Nee, hier in Dordt was idd niks geen onweer. Collega's uit Dongen en Geldermalsen hadden het over flink onweer met
keiharde knallen; in Dongen heeft het ook fors geregend in korte tijd.
Zo, op naar de volgende onweersfrustratie zou ik zeggen.....
De verkoeling kan mij niet snel genoeg komen!
Onweer 2015: 14x
Onweer 2016: 10x
Onweer 2017: 12x
Onweer 2018: 14x
Onweer 2019: 15x
Onweer 2020: 8x
Onweer 2021: 11x
Onweer 2022: Niet bijgehouden
Onweer 2023: 20x
Onweer 2024: 10x 31-3 een paar flinke flitsen en donders, 15-4 3 donders, 30-4 donders en bliksems in de verte. 2-5 flinke donders en bliksem 19-5 uren lang gerommel, uiteindelijk een paar flinke donders. 21-5 Een aantal lekkere donders. 26-5 donders 9-7: matig, zware donders 23-7 vele zware diepe ' bass' donders 7-8 Een diepe donder
De bui stond praktisch gezien stil waardoor het zijn eigen energie toevoer, de zogenaamde 'inflow', kapot maakte.
Ik denk dat Tatanka en/of Alpenweerman hier wel meer over kunnen vertellen. | Gewijzigd: 29 mei 2017, 18:55 uur, door markHt
De bui stond praktisch gezien stil waardoor het zijn eigen energie toevoer, de zogenaamde 'inflow', kapot maakte.
Ik denk dat Tatanka en/of Alpenweerman hier wel meer over kunnen vertellen. En kan.gaat dit mischien ook met overige buien gebeuren vanavond/nacht in combinatie met iets dalende tempratuuren en westen wind
hier en daar zal er wel weer wat te beleven vallen.het is hier erg droog
vanmorgen vroeg uur of 7 veel wind ineens en ik dacht jaaaa daar komt het.
maar neeeeee ze hebben hier het bekende onweersscherm weer opgetrokken
fijne nowcasting vanavond.