Tot en met woensdag liggen de oper en de control (redeliijk) dicht bij elkaar, wat wijst op een flinke betrouwbaarheid van de oper. Vanaf maandagmiddag zie ik dat de (iets) warmere leden de overhand beginnen te nemen, wat doet vermoeden dat een serieuze vorstperiode er voorlopig niet in zit. Na woensdag wordt het een beetje een zooitje: de oper en de control zijn het regelmatig radicaal oneens en de leden wapperen alle kanten op, dus van die oper/mediaan moeten we ons maar niet al te veel aantrekken. Het enige wat je ervan kan zeggen is dat de koude leden veruit in de minderheid zijn, dus de ijsmeesters kunnen voorlopig lekker in bed blijven. In de periode dat de oper wel enigszins betrouwbaar lijkt zie ik weinig gang tussen max en min temperatuur (geen zaagtand zeg maar), wat erop zou kunnen duiden dat er behoorlijk wat bewolking te verwachten valt want bij heldere hemel zou die dagelijkse temperatuurgang veel groter zijn.
Nou, schiet maar!
(excuses voor die andere vijf pluimen, die krijg ik er gratis bij van het knmi en ik ben echt een kluns met paint.net, maar het gaat dus echt alleen om die temperatuurpluim)