Pakken sneeuw in de Ardennen, dan trekken we er op uit natuurlijk!
Eerst naar Spa om daar van 230m hoogte tot op 566m hoogte te gaan. Naast de hoogtemeters stijgt dan ook de sneeuwdikte Boven 500m wel meer en meer een dikke mist, maar dat geeft wel een speciaal effect aan de foto's Aantal centimeter sneeuw op het hoogste punt lag tegen de 50cm schat ik, sneeuwduinen ook goed aanwezig die tot 70-80cm gingen.
Spa
Hieronder het volgende deel!
| Gewijzigd: 17 januari 2017, 21:43 uur, door Sven
Deel 2: Signal de Botrange
Goed na de zondag in Spa te spenderen op maandag toch besloten om richting het hoogste punt van België te trekken: Signal de Botrange! (694m)
Toch wel getwijfeld om te gaan vanwege schrik voor de mist! Toen ik aankwam viel de mist heel goed mee, maar grijs was het wel maar de zon kwam toch al en toe piepen. Hier nog meer dikke pakken sneeuw. Op veel plaatsen ging dit toch richting 60cm om nog maar over die sneeuwduinen te zwijgen! Als je opeens tot je heupen in de sneeuw zit of je valt voorover met je kop eerst in de sneeuw ligt, dan weet je wel genoeg
Botrange: deel 1
Hieronder het laatste deel want.... daar kwam de zon!
| Gewijzigd: 17 januari 2017, 21:44 uur, door Sven
Deel 3: Baraque Michel
Na een stevige wandeling van Signal de Botrange, langsheen Mont Rigi, terecht gekomen op Baraque Michel! Hier stevige maaltijd naar binnen gespeeld want dat wandelen door pakken sneeuw is nogal energie vretend.
Uiteindelijk kwam de zon er helemaal door met een staalblauwe hemel soms en dat levert prachtige platen op (al zeg ik het zelf!)
Baraque Michel
| Gewijzigd: 17 januari 2017, 22:06 uur, door Sven
Tropische dagen 2019: 13 (warmste dag: 25 juli 2019 met 41,5°C)
---
Onweersdagen 2020: -
Tropische dagen 2020: -
Hoogste temperatuur 2020: -