​
Een paar dagen geleden heb ik een weerstation aangeschaft, namelijk de ws3080 van velleman.
​Vandaag ging ik m helemaal installeren, alles ging goed, totdat ik m aanzette, en zag dat het hier buiten 38 graden celsius was... O.o
​Alles is goed ingesteld, ik heb gedaan wat er in de gebruiksaanwijzing stond, alleen die buitentemperatuur blijft raar doen.
Binnen is die wel goed.
​Zijn er meer mensen die met dit station ervaring hebben?
Groetjes joyce
Als eerste,hoe lang hangt hij nu? geeft namelijk de eerste uren flink teveel aan,vanwege de warme omgeving waarin hij altijd eerst is geweest.
Zo niet,misschien dat resetten wel helpt,heb ook wel eens extreme waardes ervoor gehad,alleen dan met de neerslag.
​als het morgen nog steeds zo is ga ik m een keer resetten
​het leek me een leuk dingetje, verdere metingen zien er goed uit, luchtdruk etc. zou jammer zijn als er een foutje in zit dan
54 Fahrenheit is zo'n 12 ºC. Dat zou dus alsnog een te hoge temp zijn geweest vandaag, maar het valt te proberen.
​ik geloof dat ik jullie ook volg op facebook trouwens, zal zo eens kijken, dan kan ik een foto van dat gekke ding plaatsen!
ik zit in dezelfde situatie dat ik een simpel eigen weerstation in huis heb, met buitensensor voor temperatuur-luchtdruk-, neerslag- en windmetingen. Mijn systeem heeft echter geen mogelijkheid om de data te exporteren. Ik ben nu op zoek naar (het liefst) een app of excel sjabloon waar ik zelf dagelijks, wekelijks of maandelijks gegevens kan noteren. Ik heb online gezocht maar kan nergens iets vinden hiervoor. Wellicht kan één van jullie mij hieraan helpen? Alvast dank!
ik zit in dezelfde situatie dat ik een simpel eigen weerstation in huis heb, met buitensensor voor temperatuur-luchtdruk-, neerslag- en windmetingen. Mijn systeem heeft echter geen mogelijkheid om de data te exporteren. Ik ben nu op zoek naar (het liefst) een app of excel sjabloon waar ik zelf dagelijks, wekelijks of maandelijks gegevens kan noteren. Ik heb online gezocht maar kan nergens iets vinden hiervoor. Wellicht kan één van jullie mij hieraan helpen? Alvast dank!
Ik heb een tijdje de gegevens van mijn weerstation lokaal gehost via Domoticz. Dat deed ik met een datalogger (LotServer) die het signaal van mijn weerstation oppikte. Wellicht heb je hier iets aan.
Uiteindelijk kreeg ik grafieken van de temperaturen binnen en buiten, en automatisch de maximum en minimumtemperatuur.