zou zeggen lees het stukje.. ow en het filmpje.. zet er een lantaarnpaal bij en met een beetje fantasie..
linkje -> zeer-koud-winterweer.
zou zeggen lees het stukje.. ow en het filmpje.. zet er een lantaarnpaal bij en met een beetje fantasie..
linkje -> zeer-koud-winterweer.
Mineur? Ik schreef er recent al over, kunnen we nog wel genieten van het "heden" of laten we ons de stemming bederven door virtuele "meteo fictie"?
Komende dagen (week) gewoon lekker winters met zelfs weer "schaats koorts". Gewoon genieten en wat er over een week gebeurt is allemaal nog erg onzeker!
| Gewijzigd: 16 januari 2017, 19:29 uur, door Alpenweerman
Edit: Ondanks dat ik al jaren meelees en me al een tijdje geleden heb geregistreerd, zie ik tot mijn eigen verbazing dat dit m'n eerste post was
Edit svenne: bij deze dan ook van harte welkom! | Gewijzigd: 17 januari 2017, 10:59 uur, door Sven
Ja is ook zo, maar we moeten wel tervreden zijn met wat we hebben. En misschien kan deze koude periode zich ook nog wel even verlengen. Dikke transportkou zit nou gewoon niet in de kaarten. Zelf denk ik nog wel dat er nog een laatste kans komt in februari om echt winterweer te krijgen via een echte winterse drukverdeling.
Misschien zijn er meer weermannen, die een licht daarover kunnen schijnen. Het is wel MT en LT
En andersom is het wel een IJsdag: +8 in Groningen en min -3 in de Bilt is wel een IJsdag.
Daarnaast vind ik nog steeds dat de bebouwing van BILT een ENORME invloed heeft op de opwarming van de omgevingtemperatuur op MIRCO-niveau.
Dit naar aanleiding van de vorige posting. | Gewijzigd: 17 januari 2017, 16:44 uur, door Rens@weer
De vraag is natuurlijk ook of het wel zo erg is. Mij maakt het tenminste niks uit hoor, wat De Bilt allemaal vindt. Als er bij mij in de regio sprake is geweest van een witte kerst of een hittegolf durf ik dat gerust op te tekenen, en dan trek ik me er lekker niks van aan dat in De Bilt toevallig de sneeuw een halve dag eerder is weggesmolten dan hier of dat ze daar toevallig een keer niet verder kwamen dan 29,7 graden in plaats van 'mijn' 30,2. Dat hele De Bilt-gedoe moet je volgens mij gewoon zien als een al dan niet armzalige poging om 'het Nederlandse klimaat' te beschrijven, verder niks.
Anyway, Als je geinteresseerd bent in wereldwijde temperaturen dan is dit een mooie site.
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/temperatuur/noord-amerika.html
Ik zie nog geen spannende dingen voor NA.
| Gewijzigd: 17 januari 2017, 19:29 uur, door Ronny Clauzing