Het zal toch niet zijn dat ecmwf nu zielig achter gfs gaat aan zitten. Wat een sneu model begint dat te worden Wel beter voor ons
Ik snap sowieso dat hele gedoe niet over welk model wel of niet de beste is.
Het is idd nog het mooiste scenario als de modellen het eens zijn.
Persoonlijk vind ik gfs op de lange termijn beter als EC. Op de minder lange termijn is EC dan weer beter. Maar het is maar net hoe het gaat.
Niet betrouwbaar dus.
Dit is een kansentopic, en hier bespreken ze kansen op wat er kan komen, kletsen doe je in een kletstopic.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Zo is het inderdaad. We zijn tenslotte pas halverwege de winter.
En voor de mensen die Februari al hebben afgeschreven...lees onderstaande verhaal even over de koudste maand ooit. Je weet maar nooit, wat er nog gaat komen.
http://www.knmi.nl/kennis-en-datacentrum/uitleg/recordkoude-februari-van-1956
edit jenssweerts: link aanklikbaar gemaakt | Gewijzigd: 16 januari 2017, 12:34 uur, door Jenss
De bilt nog steeds niet boven nul gekomen en dalende en op andere plekken veel kouder dan verwacht...
Temperatuur volgens het gfs
In de Bilt was het begin van de nacht boven nul. (1.2 graden).
Ik ben elke keer de msger van slecht nieuws... maar GFS blijft nu zeer stug doorsturen op een westelijke/ zuidwestelijke stroming zo af en toe noordwest.
er komen hele vervelende temperatuur kaarten voorbij waarvan ik (gelukkig) kan zeggen dat het Lange termijn is, enige kanttekening van het verhaal is wel dat ik dit wel elke keer zie terug komen waarbij GFS steeds zachter wordt..
De runs van de afgelopen dagen lieten ook best wel wat strenge vorst zien in een zeer groot gedeelte van het land echter ik had daar mijn bedenkingen al bij omdat ik dat niet vond passen bij de ontwikkelingen op 500hPa en terecht blijkt nu want deze temp kaarten worden nu ook warmer..
Maar goed we moeten afwachten.. maar met de outlook die we nu hebben zou het stoplicht dik op rood springen..
laat ik het zo zeggen.. Het oosten van het land moet gewoon lekker gaan genieten van de winter zoals deze nu is.. daar zal geschaatst worden en afhanklijk van het moment van de inval van de dooi zal dat op wat diepere plassen kunnen... maar goed voor ijsgroei en of het veilig is om te schaatsen moet je de lokale berichtgeving in de gaten houden en natuurlijk de ijsmeesters..
Het westen van het land heeft gewoonweg pech gehad.. die slaan deze winterperiode geheel over... daar geldt overdag (ruim) boven nul en in de nacht een paar graden vorst.
Hieronder de actuele temperatuur volgens weerplaza.. hier zie je ook wel mooi de lijnen hoe de verdeling zal zijn.. en naarmate de dooi naderd zal het blauwe gebied steeds verder naar het oosten schuiven.
Hieronder de "te verwachten" temperatuur verloop voor Den haag volgens het EC model..
| Gewijzigd: 16 januari 2017, 13:42 uur, door Callie-P
Ik ben elke keer de msger van slecht nieuws... maar GFS blijft nu zeer stug doorsturen op een westelijke/ zuidwestelijke stroming zo af en toe noordwest.
er komen hele vervelende temperatuur kaarten voorbij waarvan ik (gelukkig) kan zeggen dat het Lange termijn is, enige kanttekening van het verhaal is wel dat ik dit wel elke keer zie terug komen waarbij GFS steeds zachter wordt..
De runs van de afgelopen dagen lieten ook best wel wat strenge vorst zien in een zeer groot gedeelte van het land echter ik had daar mijn bedenkingen al bij omdat ik dat niet vond passen bij de ontwikkelingen op 500hPa en terecht blijkt nu want deze temp kaarten worden nu ook warmer..
De weerkaart van 26-1 heeft duidelijk geen winters beeld, eerder herfst.