Ter verduidelijking de beschikbare topics die momenteel en de komende dagen actief en van belang (kunnen) zijn (ook beschikbaar via de homepage).
Sneeuw- en stormkansen 12 t/m 15 januari 2017
Voor de (detail)verwachtingen aangaande de storm- en sneeuwkansen in de periode 12-15 januari
Winter discussietopic 2016/2017
Voor alle verwachtingen voor ná 15 januari 2017
Berichtgeving storm & sneeuw 12 t/m 15 januari
Berichtgeving omtrent de storm en sneeuwval in de periode 12-15 januari
Waarnemingentopic winter 2016/2017
Voor het plaatsen van eigen weerswaarnemingen
Het grote winter kletstopic 2016-2017
Voor de minder serieuze of niet bij bovenstaande topics passende posts omtrent het weer
Btw, ik kan steeds niet reageren met Chrome, als ik op antwoorden druk gaat ie niet verder...
Kunnen jullie mij misschien beknopt uitleggen hoe ik dat zelf beter in kan schatten aan de hand van bijvoorbeeld die kaarten? En is er misschien een directe link beschikbaar waar ik die kan vinden? Bij voorbaat dank
Tsja zat hem net te bekijken wat een brute run zeg! Nergens ook maar enige verzachting te bekennen.
Kunnen jullie mij misschien beknopt uitleggen hoe ik dat zelf beter in kan schatten aan de hand van bijvoorbeeld die kaarten? En is er misschien een directe link beschikbaar waar ik die kan vinden? Bij voorbaat dank
De temperatuurpluim neigt op hele lange termijn (12-15 dagen) vrijwel altijd naar het gemiddelde. Ik zou dus vooral op de eerste 10 dagen letten, wat daarna gebeurd gaat zeker nog aangepast worden. Sterker nog, steeds vaker komt vooral bij GFS een tendens terug dat de kou ook na 10 dagen helemaal niet van ophouden weet en in ieder geval blijft hangen tot eind januari.
Alle opties voor daarna liggen nog open, in ieder geval eerst maar genieten van de sneeuw vanavond en de prachtige koude periode die ons te wachten staat!
Nu krijgen we winterweer echt super! geniet van het weer iedereen
en hopen dat koude winters blijven voor komen :p
De temperatuurpluim neigt op hele lange termijn (12-15 dagen) vrijwel altijd naar het gemiddelde. Ik zou dus vooral op de eerste 10 dagen letten, wat daarna gebeurd gaat zeker nog aangepast worden. Sterker nog, steeds vaker komt vooral bij GFS een tendens terug dat de kou ook na 10 dagen helemaal niet van ophouden weet en in ieder geval blijft hangen tot eind januari.
Alle opties voor daarna liggen nog open, in ieder geval eerst maar genieten van de sneeuw vanavond en de prachtige koude periode die ons te wachten staat!
Oke top bedankt voor de uitleg wat betreft de pluim...Ik zou ook graag die kaarten wat beter snappen dus als iemand een leuke link heeft naar een uitleg die voor een leek te volgens is dan hoor ik dat graag
| Gewijzigd: 13 januari 2017, 10:49 uur, door Tatanka
Het is ook dat ECMWF run na run, pluim na pluim top was, er moest een moment komen dat het eens allemaal wat minder zou gaan zijn.
We spreken hier ook over een termijn waar alles nog tig keer gaat veranderen, het is kwestie van de komende dagen de runs en de pluimen te blijven volgen. Hoewel deze nog tig keer gaan veranderen. Pas zondag/maandag gaat het beeld richting het weekend van 21-22 januari duidelijker worden