Wel nog erg onzeker inderdaad.
Verder valt me op dat de winter best droog is tot nu toe, al best wat vorst gehad maar steeds zonder neerslag dus ook geen sneeuw.
ALS het koud wordt volgende weken is een blocking waarschijnlijk dus weer zonder evt sneeuw?
groetjes
Verder valt me op dat de winter best droog is tot nu toe, al best wat vorst gehad maar steeds zonder neerslag dus ook geen sneeuw.
ALS het koud wordt volgende weken is een blocking waarschijnlijk dus weer zonder evt sneeuw?
groetjes Klopt, als we komende week het kouder weertype krijgen, dan komt dit puur tot stralingsvorst door het hoog boven het vasteland.
Transportkou uit het oosten of sneeuwsetting zitten er momenteel niet in. Maar goed daarover later meer Eerst even de nieuwe run van ECMWF afwachten
groetjes
November was wel flink te nat op de meeste locaties!
edit svenne: eum, de herfst is ondertussen al gedaan hoor | Gewijzigd: 7 december 2016, 21:31 uur, door Sven
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Wat valt er van op te maken? Goh niet veel, veel spreiding volgende week en dat is nog steeds (ik herhaal me zelf) puur afhankelijk van het hoog boven het Europese vasteland. Of we vallen onder stralingsvorst of aan de zachtere kant.
Voor de Alpen de "verlossing" en uitgaande van de laatste model uitdraai vanaf eind volgende week sterke verbeterende sneeuwopties!
Overigens zijn er nog diverse (koudere) scenario's mogelijk, ook voor de LL, de pluim zegt genoeg
| Gewijzigd: 8 december 2016, 10:42 uur, door Alpenweerman
Ik ben voor! | Gewijzigd: 8 december 2016, 19:40 uur, door Pim van Dongen
ben benieuwd wat het gaat worden ven trouwens nieuw hier
Edit Jenssweerts: Van harte welkom op het forum, om jezelf voor te stellen kan je een welkomstopic openen | Gewijzigd: 8 december 2016, 20:06 uur, door Jenss
Over die WC, op dit moment zou het misschien niet slecht zijn om een tijdelijke WC te hebben, om van dat middelandse hoog af te raken dat de kansen op winterweer sterk beperkt. In de nieuwe gfs pluim zijn er wel wat leden die het hoog meer richting scandi laten zien, maar deze zijn in de minderheid en persoonlijk denk ik niet dat dit hoog meer gaat kunnen brengen dan wat stralingsvorst. We gaan zien wat er de komende dagen nog in de runs verschijnt.
De onderstaande pluim is voor Brussel, die laat enkele koudere leden zien rond 17 december, maar die zijn in de minderheid.
Wat moeten we hiervan denken: de opties voor een frissere week (stralingsvorst) lijken voorbij doordat we dus aan de warmere kant van het hoog gaan vallen. Het lijkt er wel op dat we nog een tijdje van die hogedrukinvloed gaan 'genieten' met een vrij droog weertype tot gevolg.
Winterweer valt voorlopig nergens te bespreuren. (of je moest met kaartjes gaan toveren van meer dan 10 dagen vooruit, maar dat heeft geen waarde)
Wat moeten we hiervan denken: de opties voor een frissere week (stralingsvorst) lijken voorbij doordat we dus aan de warmere kant van het hoog gaan vallen. Het lijkt er wel op dat we nog een tijdje van die hogedrukinvloed gaan 'genieten' met een vrij droog weertype tot gevolg.
Winterweer valt voorlopig nergens te bespreuren. (of je moest met kaartjes gaan toveren van meer dan 10 dagen vooruit, maar dat heeft geen waarde)
De onzekerheid is enorm halverwege december.
En als winterliefhebber willen we toch iets anders gaan zien dan wat stralingsvorst
Het is opzich mooi opmaat voor de winter maanden door de eeuwen heen Januari en Februari. Hoor overal amateurs weermannen roepen slechte weerkaarten etc. Tis nog december en we hebben alle flinke afkoeling gehad. Op wintergek.nl/archief winter kun je de afgelopen 100 jaren zien hoe de december is verlopen qua helmann getallen, af en toe heb je een uitschieter. Mooi vanaf de kerstdagen koude toerop.....
En als winterliefhebber willen we toch iets anders gaan zien dan wat stralingsvorst
Maar dat kan in deze situatie ineens heel anders zijn. GFS liet vanmorgen schitterende winterkaarten zien door een Scandihoog, als de rest ook meegaat dan ziet die pluim er ineens heel anders uit.
Dat komt vaker voor in de winter.