Naar mijn mening heeft het niets met klagen te maken maar constateer ik gewoon de feiten.
Als je met de dag leeft heb je ook geen weersvooruitzichten nodig want dan maakt het niet uit wat er komt.
Mensen die wel graag willen weten wat er de komende dagen gaat komen letten wel op de weersberichten en gaan er vanuit
dat deze ook kloppen. Op korte termijn dan laten we zeggen tot hooguit een week.
Men verwacht niet dat het weer over 14 dagen betrouwbaar is want dat klopt toch niet.
De winter is nog niet voorbij maar ik ervaar het tot nu toe niet als een normale winter ondanks een paar schaatsdagen.
Is jou mening. Ik bedoel zeker niet dat je alleen met de dag moet leven, anders zat ik op dit forum behoorlijk op de verkeerde plek.Maar ik bedoel vooral dat sommigen alleen maar vooruit kijken en volgens mij nauwelijk id gaten hebben dat het ondertussen soms prachtig winterweer is(geweest)
Ad andere kant snap ik het ook wel weer een beetje. Het is vooral de media die met de mooiste berichten naar buiten komt, maar weer laat zich nog niet perfect voorspellen, dus die mooie berichten kunnen vaak niet waargemaakt worden.Maargoed mijn mening is iedergeval dat we op de meeste plekken ondertussen een prachtige HOLLANDSE winter hebben gehad tot nu toe
Het wordt wel erg kortdag, dat er nog eens schaatsperiode komt.
Mee eens.
Er is zeker gezegd dat de schaatsperiode terug komt maar dan zal het toch eerst stevig moeten gaan vriezen.
Nu komt er wel vorst maar hoe lang houdt dit stand?
Twee of drie dagen is onvoldoende ondanks dat het water nog erg koud is.
Het ontbreekt iedere keer weer aan stabiliteit.
Wie weet zitten de pluimen er compleet naast, er is wel vaker gebleken dat pluimen erg onbetrouwbaar zijn.
Ik denk altijd pak een 14 dagen pluim, knip deze midden door en gooi de rechterhelft weg.
De linkerhelft klopt meestal wel.
Desondanks vanmorgen nog verrast met een dun laagje poedersneeuw wat februari enigszins aan de winter doet laten denken.
Zo te lezen snakt iedereen alweer naar de lente en dit is ook goed te begrijpen met een winter die het vooral in het westen gewoon niet was.
Een polar vortex, ssw, de grootste sneeuwbedekking in oktober op het noordelijk halfrond en ga zo maar door. Dit moesten allemaal signalen zijn die ervoor konden zorgen dat het ook in ons kikkerlandje wel eens een echte winter kon worden.
Helaas, we gaan denk ik deze maand na een aantal koude dagen gewoon afstevenen op een zachte maand ( na een koude januari)
Het vriest en het sneeuwt en dat blijft nog dagen zo... take it easy
Het vriest en het sneeuwt en dat blijft nog dagen zo... take it easy
Vriezen? Sneeuwen? Hier niet hoor. Wel fluitende vogels en het regent net nog geen warm water.
Ik denk dat zulke opmerkingen in een ander topic horen, het kletstopic bijvoorbeeld. Iedereen met maar enige kennis van het weer weet namelijk dat wat je eerder al aangaf, dat er vanaf 20 februari winter komt met ijskoude lucht, niet serieus kunt nemen. Kaarten op 288 uur kun je gewoonweg niet 1 op 1 vertalen. Bovendien maak je dan gebruik van één model (GFS).
P.S. Welkom! | Gewijzigd: 8 februari 2017, 15:27 uur, door Hector Pascal
P.S. Welkom!
Het gaat toch echt gebeuren. We zullen het gaan zien over 1 week op de kaarten! | Gewijzigd: 8 februari 2017, 16:21 uur, door Sven
Vertel eens op welke kaarten jij dat hoog ten NO van Scandnavie ziet (welk model)? Ben ik ook wel benieuwd naar??