De zon verwarmt de grond, daardoor is het op 10 cm (dichterbij de grond) warmer dan 2 meter. | Gewijzigd: 17 januari 2017, 14:18 uur, door Thijs.
Daar las ik iets over in een stukje dat Laco plaatste in de winterdiscussie (Wilt is een meneer of mevrouw die werkt bij Buienradar):
Op dit moment zijn de temperaturen van het wegdek op veel plaatsen in het noorden nog net boven nul, terwijl de luchttemperatuur wél onder het vriespunt is. "De lage bewolking werkt eigenlijk als een soort dekentje", zegt Wilt. "In de ondergrond zit ook altijd wat relatieve warmte, en onder zo'n wolkendekentje loopt de temperatuur aan de grond overdag dan wat op."
computertjes en gebeuren liggen in de klos mos
of heeft die uitbarsting van vandaag invloed ??? bogo vulkaan kan een wintertje slaan
was het gisteren een viese vuile kwakkel ,draait ie nu in 1x om ,de winter is nog niet voorbij
wat een stilte op O,O . . en de radars die weinig tonen . | Gewijzigd: 21 januari 2017, 13:43 uur, door jurrie
Las net een mooie weerspreuk, eens zien wat daar van uitkomt, je weet het nooit met die oude wijsheden.
Op een droge, koude Januaar, volgt veel sneeuw in Februaar.
we zullen zien LOL
Greetszzz
Een strook van Brabant tot Overijssel viel in de prijzen afgelopen weken, voor de rest viel het vooral tegen in de westelijke deel van ons land. En hoezeer ik ook winterfanaat ben, de restjes sneeuw mogen van mij eigenlijk wel wegsmelten. Er valt geen cm meer bij en vanaf zaterdag krijgen we bijna lenteachtige temperaturen. Op naar de volgende winterperiode als die er nog komt.