Ik zat om 9.00 achter m'n pctje te kijken of er al onweer op komst was... wel een buitje op de noordzee, maar die nam al weer in ontlading af... helaas nog niks te zien! Tot dat ik rond half 10 keek... er ontstond helemaal vanuit het niets een heel klein onweerscomplexje met erg veel ontlading, en zette koers naar Oude Wetering!! Ik uit m'n dakraam kijkend zag idd al wat stapelwolken onze kant op komen... heen en weer rennend van raam naar pc en weer terug kon ik het allemaal goed volgen... over 45 minuten zou het feest worden!! Hoe dichtbij het kwam hoe ernstiger het leek te worden!! Dit moest ik natuurlijk vast leggen!! Uit m'n dakraam was het moeilijk plaatjes schieten... dus ben als een gek rond gereden naar een goed plekje... maar eerst de radarbeelden van het snelle ontstaan van de vele ontladingen... | Gewijzigd: 20 januari 2008, 20:13 uur, door Marga
Hoe doen jullie dat toch, bliksem fotograferen? Ik bedoel, snachts zet je gewoon de sluiter open, maar overdag als het toch veel lichter is kan dat natuurlijk niet.. gewoon als een gek achter elkaar foto's schieten en maar hopen dat er wat op komt? Zo heb ik het ook geprobeerd, maar geen een stond bliksem op...
groeten!
Lots
Hoe doen jullie dat toch, bliksem fotograferen? Ik bedoel, snachts zet je gewoon de sluiter open, maar overdag als het toch veel lichter is kan dat natuurlijk niet.. gewoon als een gek achter elkaar foto's schieten en maar hopen dat er wat op komt? Zo heb ik het ook geprobeerd, maar geen een stond bliksem op...
groeten!
Lots
Ik heb een stand op m'n fotocamera (kodak z730) waarbij er 30 foto's heel snel achter elkaar gemaakt worden, dus dan is de kans al groter! En aangezien de activiteit van de bui erg groot was, werd de kans nog groter! Maargoed... het blijft geluk hebben! Deze flitsen waren vlak na elkaar gemaakt, maar daarna ben ik nog een kwartier bezig geweest, in de hoop er nog meer op de foto te krijgen... maar dat lukte toen helaas ook niet meer!
Groetjes!