Zie radarbeeld1 hiervoor.
Met name aan de noordelijke hemel was soms een lichte rommel te horen maar een grijse egale massa, niet bijzonder dus. Al werd het donkerder en donkerder, dit eerst in het NW-en maar later ook in het westen waar het vandaan kwam. een gigantische onweersbui ontstond boven ons en vanuit het westen kwam de knaller. Met het zwaartepunt wat hier over zou trekken. Zie radarbeeld nr2, maar 15minuten later kwamen we in het 1e deel met enorme hoosbuien een beginnende windhoos richting noord en hagel van 2cm, ook veel flitsen dan nog vooral in Noordwestelijk en noorderlijke richtingen. Radar3 laat zien dat het eraan komt en de regen al vol boven Den Bosch zit. Het hoogtepunt zat tussen 13.30 en 14.30 met enorm veel onweer. Zware regen vermengd met veel hagel en enorme inslagen. Vanaf 14.00u zat het meeste in zuidelijke richting en recht boven ons. In het noorden werd het lichter maar ook hier kwam het soms nog tot een ontlading. Radar's 4 & 5 laten dit zien. na 14.30 verdwenen de laatste knallen het oosten van Den Bosch, het druppelde na en een gigantische grijze massa bleef over. Het onweer had een gigantisch aambeeld achtergelaten wat een grote grijze soep werd. Maar we hebben het gehad, eindelijk want Den Bosch had dit jaar geen echt onweer gehad. Mijn mond is gesnoerd want dit was speciaal. Radar 6 laat zien dat alles richting Oss schoof.
Ik had genoten, en vast nog meer mensen hier!
De zwarte stipjes geven aan was Den Bosch ligt, dit kan overigens ongeveer 3km verschillen, globale schatting, Ik woon in West!
Ja we hebben vandaag echt geboft en ik ga niet meer klagen deze zomer want sommige knallen waren oordverdovend en ik kreeg er soms zelfs koppijn van zo hard waren ze, zeker als je dan aan de zijde staat uit de wind en met het raam open (had ik voor ook geprobeerd maar alles werd zeiknat;))! Overigens hadden we deze zomer in totaal 2 donderslagen gehad, zeer weinig dus dit was echt even wennen! En geweldig, op naar onweersdag nr2