Je mag het rustig een eeuwrecord voor De Bilt noemen. Sinds 1911 is het nog nooit zo warm als vandaag (26.8 C) geweest in De Bilt.
Die gaan meer verbroken worden de komende week, als ik de vooruitzichten zie.
https://gurushots.com/Martijn.photography/photos
En deze pagina heb ik opgezet om mijn droom werkelijkheid te laten worden.
http://martijn-naar-de-usa.webnode.nl/voorwoord/
Ik vind het een beetje eng worden die temperaturen. Waar houdt het een keer op. Elke keer als je denkt dat de pluim kouder wordt, komt er weer een nieuwe bult in de pluim. Hopen dat dit niet in december gaat voorkomen.
Ik vind het een beetje eng worden die temperaturen. Waar houdt het een keer op. Elke keer als je denkt dat de pluim kouder wordt, komt er weer een nieuwe bult in de pluim. Hopen dat dit niet in december gaat voorkomen.
Geen dagrecord max vandaag in De Bilt
Er is nog geen dagrecord maximum temperatuur in De Bilt gebroken vandaag.
Het maximum in de Bilt werd vandaag tot nu toe niet hoger dan 27,6 graden. Het ziet er ook niet naar uit dat het nog gebroken gaat worden.
Het GEMETEN record staat immers op 8 september 1911 met 31,1 graden. (Deze zomer door KNMI wiskundig gecorrigeerd naar 29,5 graden, dus 1,6 graden lager!!)
Laten we maar van de gemeten records uitgaan, want je weet nooit waarmee het KNMI over 100 jaar de temperatuur van vandaag mee zal corrigeren.
| Gewijzigd: 8 september 2016, 17:51 uur, door Ben47
Ik vind het een beetje eng worden die temperaturen. Waar houdt het een keer op. Elke keer als je denkt dat de pluim kouder wordt, komt er weer een nieuwe bult in de pluim. Hopen dat dit niet in december gaat voorkomen.Het is een gevolg van het orkaanseizoen (warme zuidelijke stroming)nu is het alleen een stukje droger en daardoor ook warmer dan normaal. Het resultaat is een lange standvastige periode mooi weer!
Het wordt pas eng als we in februari een hitte golf hebben
ach ja het was ook lange termijn én het is het gfs. Het lijkt er in ieder geval op dat het op lange termijn koeler gaat worden. Maar het zou me ook werkelijk niks verbazen als het zo hele maand nog door gaat en dat september de warmste maand ooit gaat worden... Afwachten maar
The Winter will be Away,......
But come back in September,
Because the coming winter you will may be remenber......
Yippie we zijn weer terug, maar geniet voorlopig nog van het mooie najaarsweer.
Daarna lijkt het (tijdelijk!?) koeler te worden.
Site: http://www.art-of-thunders.nl
Twitter: @LeonEikenaar
http://www.wetter.de/cms/wie-lange-dauert-die-hochsommerliche-phase-im-september-noch-an-4004827.html
| Gewijzigd: 9 september 2016, 16:53 uur, door Onweer-Online.nl
http://www.wetter.de/cms/wie-lange-dauert-die-hochsommerliche-phase-im-september-noch-an-4004827.html
Is ook wel weer de veiligste weg om te nemen in de laatste week van september:) | Gewijzigd: 9 september 2016, 16:53 uur, door Onweer-Online.nl
hittegolf: 5 dagen 25+, waarvan 3 dagen 30+
Regionale hittegolf?
Het Europese model (ECMWF) laat 2 dagen zien die waarschijnlijk tropisch worden, dan hebben we nog 1 tropische dag nodig en zowel maandag als donderdag zouden nét tropisch kunnen worden.
Dan hebben we nog 1 zomerse dag nodig, dat zou dan vrijdag moeten worden, maar vrijdag is er erg veel spreiding, het zou nog 30 graden kunnen worden, maar er zijn ook leden die rond de 22 graden zitten. Het gemiddelde zit rond de 25ºC, dus het wordt nét wel of nét niet. (Arcen heeft de grootste kans het te halen).
Maar het Amerikaanse model (GFS) is sceptisch, tussen deze modellen zit vanaf donderdag een groot verschil. Als het Amerikaanse model gelijk krijgt, zit een regionale hittegolf er waarschijnlijk niet in. Het grootste probleem is het tekort komen van 2 zomerse dagen (25+).
Landelijke hittegolf
Het Europese model voorziet weer 3 tropische dagen (waarvan donderdag meest onzeker). Maandag wordt vrijwel zeker ruim 25 graden (29 mogelijk).
Maar net zoals in regio zuid ligt de grootste twijfel hier weer op de donderdag en vrijdag. Dit zal de komende waarschijnlijk wel wat duidelijker worden.
Maar hittegolf of niet, 2 tropische dagen in september zijn al erg zeldzaam!
Neerslag
Vanmiddag neemt de bewolking vanuit het westen toe, vannacht valt er wat regen. Morgenochtend trekt de neerslag ook in het oosten weg, en klaart het opnieuw op.
Ook vanaf maandag is het weer een aantal dagen zonnig!
De eerste 30 graden in oktober?Naar het strand in oktober?De eerste 20 graden in december?
De eerste 30 graden in oktober?Naar het strand in oktober?De eerste 20 graden in december?
Het zal me niks verbazen. Maar beter nu de records dan straks in december de records. Ik hoop dat de herfst gauw gaat invallen na deze zeer bijzondere periode.
De eerste 30 graden in oktober?Naar het strand in oktober?De eerste 20 graden in december? Aangezien het KNMI van alle 164 tropische temperaturen 30(+) die in de periode 1901 -1951 in De Bilt zijn gemeten er 90 heeft geschrapt door ze rekenkundig tot 1,9 graden naar beneden bij te stellen, is het niet zo verwonderlijk dat records nu makkelijker bereikt worden. Immers de vorige records uit de periode 1901-1951 zijn weggestreept of behoorlijk in waarde verlaagd
Voor september zag het er een paar maanden geleden nog uit zoals links in de tabel te zien is. Sinds kort is het zoals rechts wordt vermeld.
Van de 14 gemeten tropische temperaturen in september in De Bilt uit de periode 1901-1951 blijft er slecht 1 tropische over na correctie in 2016.
De tropische temperaturen uit de periode 1901-1951 in september zijn allemaal met 1,6 graden verlaagd. 2 records zijn daardoor reeds door andere jaren over genomen. De anderen zijn doordat ze zo laag gezet zijn makkelijker te verbreken! Gek toch hè? Kunstmatige opwarming tov de jaren 1901 -1951.
Er waren dus geen tropische temperaturen in september voorgekomen na 1949.
Of records sneller sneuvelen? Kijkende naar het jaar 2016 tot nu toe dan hebben we (ondanks de gekunstelde ingrepen van KNMI) slecht 2 warmterecords gehad ( 25 januari en 20 juli) en 1 kouderecord maximum temperatuur op 26 april.
Waar eindigt dit? Nou nooit! Records zullen altijd sneuvelen.
| Gewijzigd: 10 september 2016, 19:31 uur, door Ben47